Symfonisk lampa

Tänkte att jag ska införskaffa en IKEA Symfonisk lampa. Ni som har en, har haft/ vad tycker ni? Visserligen har jag hört dem i butik en och tyckt de låter bra. Den är tänkt att ha som sovrumshögtalare.

Sedan funderar jag eventuellt på att skaffa en eller två bokhyllehögtalare Symfonisk att ha i mitt "hemarbetsrum". För att lyssna på musik, pod, mm.

Det lär tyvärr vara omöjligt för någon att ge dig någon form av råd här. Dels är det utseendet, som är helt subjektivt vad man tycker om det. Sedan är det ljudet, som även det är helt subjektivt.

Personligen tycker jag att Symfonisk låter illa men det finns ju de som tycker om dem. Köp det du tycker låter tillräckligt bra för användningsområdet kontra utgiften.

18 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Tycke och smak

Lampan jämför ju många med Sonos One ljudmässigt.
Bokhyllehögtalaren är inte lika välljudande men för den prislappen presterar dom okej. Har två stycken i mitt uterum och det funkar väldigt bra med mitt övriga Sonossystem.

4 gillningar

Toppen grejer, enligt mig som rockar 50/50 Sonos bose.

Vi har en Sonos One i köket och en Symfonisk (bokhyllevarianten) i barnrummet. One:n spelar i en annan liga ljudmässigt, men det syns ju på prislappen också. Jag är väldigt nöjd med Symfonisk i förhållande till sitt pris. Se till att konfigurera Trueplay, det gjorde enorm skillnad tyckte jag!

1 gillning

trueplay muppar sig ibland… att jag inte får igenom skiten …

Du får sluta muppa dig när du gör det. Störta möjliga tysssssnad…:wink:

Omöjligt, skrivaren går väl varm hos @Randomdude med retursedlar?

1 gillning

jag är helt tyst… men den muppar sig…

Jag är helt tyst, har aldrig hänt. :joy::joy::joy:

Fel, fel, de ligger redan i paketen han tar emot, han handlar bara med företag som bifogar retursedel och inte ställer frågor. :joy::joy:

PRECIS SÅ! :smiley:

Jag har haft samma upplevelse när jag ställde in Trueplay! Det sög lite, men när det är klart behöver man ju inte göra om det så länge man ger fan i att möblera om :upside_down_face:

Om jag ställer in i vardagsrummet som är öppen del till matsalen, ska jag gå bara i vardagsrumsdelen eller hela vardagsrum/matsalsdel ?

Nu har jag ju bara gjort det 2 gånger men förstår inte riktigt vad det var som “sög”?

Förklara gärna! :slight_smile:

Du ska bara göra det i den delen där du vill ha bra ljud :slight_smile:

1 gillning

Okej, nu räcker det. @anon29666066 & @zinned ni får ta det här vidare i PM.

2 gillningar

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tycke och smak

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tycke och smak