Symfonisk - hack?!

Ahhh! Hur kopplade du de två utgångarna från Symfonisk?

Öppnade upp den, klippte bort allt som inte behövdes. Frigjorde elementen, alla lödningar mm. Sen lödde jag på signal från symf bas till bas elementet och så vidare.

Funkar klockrent! Med andra ord HUR enkelt som helst!

Ah ok, så du öppnade den nya högtalaren. Mitt problem är att chassit till de högtalare jag tänkt är helgjutet :neutral_face:

Är det ip klassade högtalare?
Kolla annars om det finns annat att ersätta med!

Nej men jag är även ute efter designen. Jag ska mecka lite. Finns nog en fix. Tänkte bara om du gjort så som kag ska så hade jag sluppit meckandet :wink:

Vill du få ut mer än bas, så måste du pilla/mecka upp den!

Vad är det för högtalare du tänkt använda?

Nej, den måste öppnas även för att få ut basen. Dom jag har hemma nu är Scandyna minipods. Letar efter ett par Drops.

Jag registrerade mig bara för att få komma i kontakt med dig Erik:)
Finns det möjlighet att diskutera lite angående moddning av Symfonsik högtalaren? Jag har lött på två nya kablar och det verkar fungera. Dock så får jag ut väldigt lågt ljud:(

Vad kul!
Hur menar du, två ny kablar? Du behöver ett par för diskant och ett par för bas.

Går det att skriva PM?

Det jag menade var att för att endast få en + och - som lödde jag på kortet en ny + och en ny - för att gå runt de befintliga kablarna.

Jag gör samma som Cribe. Ett badrum med högtalare i taket. Med en + och en - kabel. I Symfonsik högtalaren är det ju + - för bas och + - för diskant. Dessa kan jag väl inte koppla ihop för att gå direkt till högtalaren?

Hej,

Detta var en spännande tråd:) Lyckades någon sen med att bara få ut 1st + & 1st - så man man kan slipper koppla förbi den passiva högtalarens delningsfilter:)?