Symfonisk - hack?!

Hej, planerar att stoppa in högtalare/sonos i bastun. Men känns galet dyrt med en amp eller port lösning till högtalare för ändamålet.

Men vill minnas att jag sett massor med folk som byggt om dom med diverse högtalare.

Men hittar bara en guide på nätet nu... Hacking the Sonos Ikea Symfonisk Into a High Quality Speaker Amp - Make:
Är jag för trött/blind tro?

Det kanske duger med den, men vill mest bara se fler lösningar. Eller mer input på om det funkar.

Någon med erfarenhet?

Kommer bara till en typ av startsida via din länk. Hur hittar jag till guiden?

Tackar!

Har sett liknande hacks på YT.
Har själv gjort ett där jag kopplat in en subwoofer.
Min tanke är dock om man kan koppla ihop signalen från diskant och mellanregiste/bas och använda högtalarens delningsfilter…
Sen vill man ju hitta en snygg låda till kretskortet.

Vilken sub kan bli nice o göra så med?

Jag hade en Canton-sub ståendes. Funkar med alla som har högnivåingång. Med tanke på hur mycket (lite) du kan kräma ur högtalaren är nog inte kraven så höga. Ta den snyggaste du hittar :smiley:

Du menar så man kan änvända den som en Connect/port?

Letar runt efter en högtalare med bi-amp ingång utan lycka!

Japp! :smiley:

De jag vill använda har det inte. Finns ju men mest fula åbäken :worried:

Har du någon länk? Mina ska ju sitta under laven i bastun tänkte jag, så utseendet är ju inte så viktigt! Snarare att den pallar värme och fukt!

Har du någon mer teoretisk/praktisk tanke hur…

Vore ju mycket intressant om det gick!

Har bara kollat begagnade på Blocket :neutral_face:

Nej, tänkte kag skulle pilla lite med det nästa helg då jag är gräsänkling :smiley:

Kan vara standby om jag kan bistå! :wink:

Klar! Nu har jag konverterat en symfonisk bokhyllehögtalare till en högtalare lämplig för bastu!

Min ursprungliga tanke var en amp och 2st bose ds 16. Vilket hade kostat och varit överdrivet bra ljud i en bastu.

Nu kom jag undan med en kostnad på ca 1350:- Som hittat!

Nu måste jag komma på något nytt projekt!
Tips eller tokiga idéer mottages tacksamt?

Najs! Vad blev det för högtalare?

Audac xw302! En liten rackare!
Man märker att bas elementet är för litet mot vad symfan levererar! Men blev otroligt bra ljud i en bastu… lite sugen på att göra en till för stereo. Men tror knappast jag kommer njuta mer av min tid i bastun för det!

Nu ska jag bara sätta in lämplig armatur också! (Och lösa kabelgenomföring till högtalaren…)

Någon som vet om det finns rgb för bastu?

Hittar ingen info på den. Har den bi-amp?

Nix bara en helt vanlig tvåvägs högtalare :smiley: