Swedish Match lanserar Limited Edition - General Harvest

Från sajten:
image

Swedish Match visar idag upp två nyheter i sitt sortiment och det är General Harvest White Portion och General Harvest Original Portion som båda går att köpa redan idag.

General Harvest Original Portion har en mörk tobakskaraktär med inslag av kakao, torkad frukt, en touch av svart te samt nypon. Det är en stor och mjuk prilla som är fuktig så smaken kommer snabbt. En dosa kostar 52 kronor och en stock ligger på 489 kronor. Det är en begränsad upplaga som säljs under en begränsad tid. General Harvest White Portion har en ljus tobakskaraktär och har inslag av torkad frukt, nypon, svart te och en touch av kakao och även den är en lite större prilla som är fuktig på ytan. Priset ligger på 52 kronor för en dosa och 489 kronor för en stock.

Båda sorterna säljs på Swedish Match hemsida och kommer dyka upp i vissa andra butiker och det är som sagt en limiterad utgåva men när den slutas säljas framgår inte i pressmeddelandet.

Källa: Swedish Match

2 gillningar

Tack för tipset. :slight_smile:

1 gillning

Slog till på den jag med! Ska bli kul att se hur den smakar!

1 gillning

Låter intressant.

1 gillning

Tack för tipset, inväntar leveransen :blush:

2 gillningar

Visst hade dessa för ett år sedan? Otroligt fin. Jag beställde 10 av varje nu.

2 gillningar

Medans jag skrev den så hade jag något i bakhuvudet om att jag nog har sett denna förut men var inte säker. Testade den dock inte då men låter ju lovande!

Hehe, tiden går..:sunglasses:

Den gör det när man har kul. :slight_smile:

1 gillning

Jag får en smak av gödsel av denna. Inte helt såld av smaken måste jag säga :joy:

2 gillningar

Du råkar inte ha gödsel i glaset framför dig? :rofl:
Tycker den var väldigt svag i smaken, känner lite nypon kanske, men inget jag skulle köpt igen. Fattig smak.

Nu har jag snusat två dosor av varje av dessa. Jag gillar dem starkt. Sedan fattar jag vad @Marcus_Attefors menar med gödsel. Men det är just den lilla tonen som gör att jag gillar dem. Påminner lite om den fantastiska jästsvampen Brettanomyces. Det är den som gör att vin smakar svettig hästsadel eller svettig hästrumpa. Kallas Brettvin och är helt underbart.

Jag har fått hem den vita också nu och jag måste säga att jag faktiskt gillar båda. En väldigt naturlig smak på något sätt och doften har jag nästan börjat gilla. Men smakmässigt så är de faktiskt riktigt trevliga!