Swedish Match ägare har blivit svartlistade av Ukraina så nu måste vi se oss om efter alternativ. Eller hur?
Jag är en inbiten snusare och kör till 95 procent med olika varianter av General och G3. Oom man nu ska byta från svartlistade Swedish Match så är det lite av ett mörker för mig. Vi har ju tipsat varandra om lite olika snussorter, men tänkte att vi kanske kunde samla tips och idéer här.
OKEJ (British American Tobacco Company)
Lundgrens
Granit
Mocca
Velo
INTE OKEJ (Philip Morris)
Jakobssons
Swave
Qvitt
General
Göteborgs Rapé
Ettan
Grov
Catch
Kronan
Kaliber
Nick & Johnny and The Lab
One (General, Rapé, etc.)"
Vad har ni för förslag på snus som är utanför svarta listan?
Jag har nästan uteslutande gått över till Knox Xtra Stark när det kommer till portion. Väldigt lik General i smaken och en stock går på 280 bagis. När det kommer till lös har jag enormt svårt att ersätta klassiska General X-Stark.
Jag har provat många andra snussorter än mina favoriter och det är nästan lika plågsamt som att sluta. Så kanske blir det här det som får mig att ta beslutet. Jag hoppas alltså att jag blir så besviken som jag brukar bli vid test av andra sorter.
Tänker du på att British American Tobacco Company stå på "din" lista men på "min" är okej? Då "min" lista inte är min utan kopierad från den kända Bloggaren LArs Wilderäng så vet jag inte alla detaljer. MEn Wilderäng brukar ha ganska bra koll på detaljerna.
På din lista finns det en asteriks efter British American Tobacco Company med förklaringen att de ska lämna Ryssland. Kan det vara det?
Möjligt, den är ju inte uppdaterad med allt som har skett under året och jag har inte stenkoll på vilka ageranden de olika bolagen har gjort. Därför har vi ju denna tråden, så vi ska kunna bena ut det