Swappie växer så det knakar

Från sajten:
image

Det finska bolaget Swappie planerar att etablera sig i fler europeiska länder.

Swappie är ett finskt startup som lyckats göra otroliga resultat senaste åren. Från 2018 till 2019 fyrdubblade de sin omsättning och landade på 320 miljoner kroner. Bolaget är idag etablerat i Sverige, Danmark, Italien och såklart Finland. De planerar nu att etablera sig i Tyskland, Irland, Portugal och Nederländerna. För att göra detta möjligt skjuter de till 375 miljoner kronor i riskkapital från investerare. Där finska TESI som är en finsk industrifond samt redan befintliga delägare står för kapitalet.

Källa: Di Digital

När stoppar Apple detta för att det inkräktar på affären månne

Gör det? Vilka affärer då? Begagnatmarknaden?

Med tanke på deras miljöpolicy som detta går stick i stäv med förstår jag inte din kommentar. Är det en ala 99mac trollkommentar?

Med tanke hur Apple gett sig på reparationer av Macar av tex Louis Rossmann och även trakasserat andra som reparerar utanför Apple så vore det nära till hands att ge sig på dessa med

Nu fiskar du verkligen…som vanligt.

Nja inte direkt
Apple är ju emot hela Right to repair grejen mm.
Bara att söka på nätet

https://www.google.com/amp/s/www.macrumors.com/2019/04/30/apple-right-to-repair-consumer-harm/amp/

Right to repair handlar om enskilda konsumenter som reparerar sina enheter. Inte företag. Så jo du fiskar.

Som företag i USA förstår jag deras vilja att kunna skydda sig mot korkade människor och hindra stämningar. Inte alls omöjligt att någon som försöker reparera men skadar sig försöker skylla på Apple.

Tror de kan blivit stort som helst ! Ja gillart !

Varför ger sig i sådana fall Apple på en liten firma i Norge?

Var han en auktoriserad Apple servicepartner? Är man det så behöver man inte oroa sig.

Jag förstår inte jämförelsen? Apple har aldrig försökt hindra någon att sälja vidare begagnade iPhones. Det vore en strid de skulle förlora i alla sammanhang.

Angående det norska caset så handlade det om att man importerade Apple-brandade delar utan tillstånd och använde - rätt eller fel, det är inte samma sak. Apple har inte heller slagit ner på servicecenters som använder tredjepartsdelar för att reparera - sådana finns det ju två i varje hörn nu för tiden.

Vidare tror jag inte det skiljer något mellan Apple och övriga mobiltillverkare inklusive Samsung där. De vill att deras mobiler skall repareras av auktoriserade verkstäder.

3 gillningar

Vi får hoppas att Swappie klarar sig då de inte använder Apple original delar eller är auktoriserad

Så länge de skyltar med att de använder tredjepartsdelar så har de nog ryggen fri.

Ja varför skulle de inte klara sig? Jag gillar hur du utmanar mycket av Apple-folkets värderingar i den här bubblan men även du måste veta när det inte är ett Apple-problem :slight_smile:

1 gillning