SVT tappar ”Bäst i test” till TV4

Tittar aldrig på TV4. Avskyr det kanalen.:sunglasses::joy:

1 gillning

Brukar se på ”Så mycket bättre” och ”Wild Kids” (med sonen) men alltid på C More utan reklampauser.

Då finns det väl inget kvar som underhållning på SVT. Dom har troligen störst inkomst - som skattebetalarna står för. Ändå har man inte råd. Kanske ett debattprogram istället.........

Det finns andra underhållningsprogram på SVT och de ska ersätta Bäst i test med något nytt programformat.

Det som TV4 tar över brukar bli sämre. Sönderhackat av reklamen.

Jo - men SVT själva har ju hyllat detta program sedan start. Är det för dyrt - redovisa beloppen. WM och OS är också stora penningsslukare som SVT inte haft några problem med.

VM har de tvingats dela med TV4 och OS har de inte sänt på många år. Det har Viaplay och Discovery haft rättigheterna till.

Avtal etc är ofta affärshemligheter som de inte kan/får offentliggöra.Det är ingen som offentliggör beloppen som Telia och Discovery bråkar om.

Pengarna räckte kanske inte till fler säsonger av Bäst i test nu när OS återvänder till SVT fr.o.m. 2026…

Älskar Best i Test, men det har varierat hur kul det varit genom säsongerna. Årets är en av dom bättre och roligaste... man skrattar ju med när Nikki börjar och det är större delen av tiden :slight_smile:

Och jag har så svårt för hennes skratt… :slight_smile:

Där ser man så olika det kan vara :slight_smile:

Programmet lär väl bli 1.5 timma långt om TV4 skall få in reklamen. En av anledningarna att jag fastnar på programmet - är att det är reklamfritt

Har för mig att SVT har rättigheterna -26 tror jag. Kan ha fel

Jag tycker årets säsong varit sådär, jag gillar Henke och Nikki, men svårt att komma in efter Marcus Berggren ändå :joy:

1 gillning

Marcus Berggren är kung!

2 gillningar