SVT tappar ”Bäst i test” till TV4

Från sajten:


Enligt SVT Kulturnyheterna kommer TV4 att ta över det populära underhållningsprogrammet efter den här säsongen.

SVT bekräftar att kanalen inte kunde matcha kostnaderna för rättigheterna till programmet som ägs av brittiska produktionsbolaget Avalon. “Bäst i test” har varit en tittarsuccé under sina sju säsonger på SVT och vann Kristallen för årets program 2019 och årets underhållningsprogram 2020.

”Bäst i test” baseras på den brittiska originalversionen “Taskmaster” och har haft David Sundin och Babben Larsson som programledare sedan starten 2017. Båda två har bekräftats följa med i flytten till TV4.

Via: Aftonbladet

Vi har faktiskt inte tittat den här säsongen. Har tröttnat på formatet.

Kommer inte fortsätta titta då.
Förstår inte att TV4 finns kvar med deras konstanta reklamavbrott.

Känns ändå trist på något sätt, även om jag inte är någon fan av SVT.

Antar att programledarna då kommer att bytas ut?

Ser alla program på C More utan reklam.

2 gillningar

Blir väl David Hellenius och Petra Mede.

Känner inte för att betala för en tjänst till.
Har andra jag tycker är viktiga, men kanske kan ta någon månad längre fram om det känns aktuellt.

What? :open_mouth:

Inte nog med att det är TV4 utan dessa också. Definitivt ett program man inte kommer titta på.

Var kul i 2-3 avsnitt tycker jag sen vart det samma sak hela tiden.

Nej!:rage:
Kollar på väldigt få program med familjeunderhållning men Bäst i test är något hela familjen uppskattar och tittar på tillsammans.
Så detta var tråkigt. :-1:t3:
Frågan är om David Sundin följer med för det är ju han gör hela programmet sevärt.

4 gillningar

Sett det en gång, hemma hos syrran. Inte imponerad.

Enligt den länkade Aftonbladet-artikeln följer både David Sundin och Babben med till TV4.

2 gillningar

Påkommen som rubrikläsare.:sweat_smile::joy:

Det stod inte i första versionen av artikeln. Den har blivit uppdaterad nyss.

1 gillning

Vi har som familjetradition att se Bäst i test på söndagar för att avsluta helgen. Lite sorgligt att SVT lämnar över till TV4 och man måste betala för att inte få programmet sönderhackat av reklam.

Kul från SVTs egna Facebook

3 gillningar

Min första tanke när jag läste detta var att om dom inte får med David och Babben så kan de lika gärna lägga ner. Framförallt David ÄR ju Bäst i Test. Så där tänkte ju TV4 rätt i alla fall.
Sen är det väl en generell grej med succéprogram i TV att man måste alltid hålla på för länge. Bara för att något gick bra betyder inte det att man måste suga ut allt som går i sjuttioelva säsonger. Tycker det är mer respekt till de som vågar avsluta något på topp och få legend-status efteråt. Börjar ta slut på bra B-kändisar att ha med i programmet nu.

Jag känner att jag är väldigt ouppdaterad på dagens kändissväng. Känner knappt igen någon som deltar numera. Markoolio är väl ett lysande undantag :slight_smile:

Det är ju det som är lite skönt. Både Bäst i test och På spåret har lite mer okända gäster.
Så fär väl se när TV4 tar över. Dom älskar ju att ha kändisar med i varje program vilket jag har svårt för. Bara dom har lite karisma så spelar det väl mindre roll om dom är kända eller inte.

1 gillning

TV4 älskar att ha TV4-kändisar med. Det kommer troligtvis vara andra programledare på TV4, Idol-deltagare, någon från ”Bonde söker fru”, en kock från Nyhetsmorgon och så vidare.

1 gillning