Otroligt bra av UEFA att ta det här beslutet. Att sedan de kommer jagas av galningen Erdogan hoppas jag att de hade räknat med.
Jag tror Nato i allmänhet kommer att ändras en del framöver, med doktriner och vapensystem. Ukraina kriget blir en test för det:
jag tror helt ärligt att usa kommer gå ut nato , om trump vinner så tror ja att de kommer bli en diskussion direkt , ja tror han får medhåll av rätt många amerikaner som tycker de helt orelevant att pumpa in pengar där .. även fast dom kanske går miste om massa jobb - inkomst när man inte kan sälja medverka mm mm , ja ger de 5-7 år så är dom ur
USA har infört någon ny lag som försvårar att gå ur NATO, kongressen måste godkänna det, inget Trump kan få till på egen hand.
Det räcker ju dock med att han säger att de inte kommer skicka trupp eller tar bort en del av det materiel de har utplacerat så är de i praktiken ute. Tror han kan dra in pengarna också. Sedan kan väl kongressen försöka lagstifta om att allt ska återgå. Men någon styrka för Nato vore ju en sådan cirkus inte.
ja vet de , därför ja skrev 5-7 år , tror processen kommer påbörjas , NÄR han nu vinner
Men Trump får väl bara sitta 4 år så då kan de ju ångra sig.
haha