Låter perfekt, kan inte bli bättre.
De är garanterat utvalda för att skicka tydliga inrikespolitiska budskap såsom rätt till abort, IVF, rösträtt (Selma, Alabama), Medicare, utbyte av vattenledningar i bly...
Är det ett Village People-coverband?
Nu är det klart.
Det tog sin tid, det är en tragisk inramning med Rysslans krig i Ukraina men nu är Vi med i Nato. Känns bra.
Vad skall vi gå med i nu då. Vi måste ju ha ett nytt mål.
Nu går vi med i Viktväktarna, med målet -10 kg innan sommaren
Nästa mål är att bli en delstat i USA så att vi får Appleprylar på dag ett.
Jag är för ett medlemskap i Nato men rent filosofiskt ser jag det som ett nödvändigt ont. Som man sa när det bildades, hålla USA inne(i Europa), Tyskland nere och Sovjet ute(ur Västeuropa). Klokt, men tråkigt att det behövdes. Och att det behövs än idag.
Hustrun är inte lika filosofisk utan är för, punkt. Så här ska snart firas med Koreansk Take away, fransk och spansk dryck och kanske en kall tysk dryck på slutet. Ska dock köra bil imorgon bitti så mängden dryck kommer passa mitt sinnestillstånd..
Sonens, i grunden duktiga, SO-lärare hade idag sagt att ”går vi med i Nato måste alla som gör lumpen vara redo att åka till Irak och kriga”..
Ska jag orka kontakta honom?
Ja det tycker jag. Stäm i bäcken!
Antar att man är lätt chockad i Nato-högkvarteret. Aldrig tidigare har man stött på ett land vars representanter sitter med penna och papper och noterar varje önskan från Nato som om det vore en lag skriven av gud…
Ja, om det inte gäller hälso- och sjukvård eller andra ”mjuka” välfärdssektorer..
Jag menar vad jag skriver baserat på hur vi agerar i EU och FN. Kanske är det bra just vad det gäller Nato, det får framtiden utvisa. Hur utvärdera? Kanske att inget krigiskt hänt på Natos territorium de kommande 15 åren? Dock alltid svårt att få acceptans för att ingenting är målet.
Det är ändå rätt fint att någon äntligen kommer och styr upp saker och ting så att vi får fungerande vägar/järnvägar.
Tydligen kräver Nato saker om sjukvården också så så kanske vi får lite förbättringar där. Nato, ett Sverige för vuxna..
Är nog ingen garanti. Inte så att Norge har utmärkt standard på sina vägar och järnvägar.
Jag fick vissa Natovibbar...
Att de sedan hoppar på tyska tjänstemän, det är väl ändå UEFA som stängde av Demiral?