Sverige går med i NATO

Är det verkligen någon som blir så upprörd över att man bränner en bibel eller för den delen svenska flaggan?

1 gillning

”Sverigevänner” kanske. :woman_shrugging:
Enda som skrämmer mig är hur arga andra länder verkar vara på Sverige? Hamnar vi i ett osäkrare läge nu?

Om jag fattade det rätt ska det brännas både Bibel och Torahn i Stockholm i helgen.

1 gillning

Ja.

Märkligt att inte Erdogan visar vägen genom att fördöma flaggbränningen av svenska flaggan om han nu ska fördöma eldandet av koranen.
Och jag tycker inte att man ska bränna böcker överhuvudtaget.

4 gillningar

Rasmus bränner redan en koran i veckan i Danmark fast ingen bryr sig. Var först när det skedde utanför Turkiska ambassaden här hemma och Erdogan började veva som det blev ett himla liv.

2 gillningar

Det här eskalerade helt plötsligt till en helt ny nivå. Chang Frick ses alltså i vissa amerikanska underättelsekretsar som en rysk tillgång som aktivt används för att destabilera Sverige.

1 gillning

Att bränna en bok är ett tydligt ställningstagande att man är emot innehållet, i Rasmus Paludans fall Islam. Och i Sverige får man tycka att en relion är fel och visa det och det ska vi vara glada för, annars är vi tillbaka på Gustav Wasas tid där man inte fick gå emot kyrkan.

Hade han samtidigt gapat att han hatar muslimer hade det varit Hets mot folkgrupp och han hade åkt dit. Det är han väl medveten om så han sjöng Fattig Bondräng istället. Kan tyckas taskigt mot Astrid enligt mig.

Yttrandefrihet är viktigt och något vi ska värna om. För att citera Evelyn Beatrice Hall
"-Jag håller inte med om vad du säger, men jag är beredd att gå i döden för din rätt att säga det."

Men sedan ska man ju använda sig av den rätten med ansvar.

Kan vi inte bara förbjuda att elda saker offentligt?
Känns inte som att varken samhället eller yttrandefriheten har ett behov att kunna göra det.

Så kan folk sitta hemma och elda upp koraner, biblar, teddybjörnar och vad de nu tycker är roligt.

Hon missade "Din rätt att anlägga brand på allmän plats".

1 gillning

Även den andra sidan eldar böcker.

Vad är det för olika sidor du ser framför dig?

Det kan du välja själv, helt fritt tycker jag.

Den biten stod väl Schyman för?
bild

2 gillningar

Valborg ? Ska du förbjuda Valborg , våren ankomst Kungensfödelsedag (Vilket jag skiter i ) Men Visst kvistar och ris kanske inte är en delmängd av saker :slight_smile:.
(Ok viss nya ironi , tror du med vill ha Valborg)
//Daniel

Ja, man kan säkerligen formulera det så att normal och traditionell eldning är tillåten.
De är mig veterligen oftast inte i centrala delar av städer heller.

Räcker väl egentligen att säga att vid demonstration är eldning förbjuden, finns ingen anledning att visa sin åsikt med eld.

1 gillning

Vad mer skall vi förbjuda?

1 gillning

Sånt folk inte tycker om. :rofl: