Sverige äter mest skit i hela EU, är du en av dem?

"Färdigrätter, snacks, läsk, energibars – svenskarna äter mest så kallad ultraprocessad mat i hela EU, rapporterar SvD. Kategorin innefattar väldigt förädlade livsmedel med lång hållbarhetstid och onaturliga ingredienser.
Nu väntas kategorin tas upp i Livsmedelsverkets lista Nordiska näringsrekommendationer, en uppsättning näringsråd som är vägledande för bland andra dietister, när den revideras för första gången på tio år.
Tidigare har bara Kanada och fyra sydamerikanska länder infört råd om att dra ner på ultraprocessad mat."

Så vad säger ni? Blir det mycket färdigrätter och annat hemma hos er?

Vet inte varför men jag känner mig skyldig. :joy::joy:

3 gillningar

Jag tror inte problemet är så stort.

Om vi tar bort vad jag äter, vad @RolexJocke och vad familjen Attefors (de lånade min lägenhet en gång) äter så tror jag Sverige halkar ner någonstans i botten!

6 gillningar

Väldigt sällan färdigrätter. Ibland halvfabrikat.

1 gillning

Om vi går ur EU är problemet löst.

Räknas hellofresh?

1 gillning

Vad är det? Går det att äta? :joy::joy:

1 gillning

Personligen saknar jag skräpmats utbudet i sverige. När jag är hemma så går jag upp några kilon. Här i holland kollar folk snett på mig om man köper donken

2 gillningar

Man tar massa färdig portionerade påsar och rörihop och kallar det matlagning…

1 gillning

Skräpmat och enkel husmanskost är det som gäller för mig. Inte en massa hittepå eller nåt från grönsakslandet går hem i min stuga. :joy::joy:

1 gillning

Hade jag varit singel hade det passat mig men då hade de får öppna en avdelning Hello Fresh Meat Antivegan. :joy::joy:

1 gillning

hahahaha du är så trasig :heart:

1 gillning

Sätt mig vid spisen och jag skär en pulverbea. :joy::joy:

2 gillningar

När man talar om trollen så plingade det på dörren här precis!

Blir väl nice mat i veckan va!

3 gillningar

Jag tror den vegetariska substitutmaten är en stor del av detta.

1 gillning

Kyckling…ska den friteras?

Ska airfrya skiten ur den!

2 gillningar

hahaha

Men vad står der i bygg manualen?

Ska mata kycklingen fram till fredag, sen är det slakt på morgonen, plocka fjädrar och sen ned i fritösen!

4 gillningar