Svart skärm vid användarbyte MBP

Jag har ett riktigt irriterande bekymmer.
Både jag och sambon har var sin användare på min MBP.
När det ska skiftas användare kan det helt plötsligt bli en svart skärm där bara muspekaren syns.
Då den har en touchbar som också blir svart försvinner ”esc” och funktionerna med den.
Så det slutar med en norsk omstart…

Har märkt att om min användare loggas ut helt innan man stänger skärmen är det inte lika frekvent.
Samma att jag ser till att koppla bort mitt externa grafikkort.

Någon som har liknande bekymmer?
Tips?

Tacksam för hjälpande svar.bild

Låter som någon process som hänger sig, kan endast rekommendera ominstallation dessvärre.

va???.. men vänta nu. Det måste ju gå att se i någon logg vad som går fel?

1 gillning

Klassikern är väl att köra senaste kombouppdatering, det brukar lösa diverse skumheter.

Usch hatar ominstallations-svar… :stuck_out_tongue_winking_eye:
Det är ju sånt Apple-supporten säger, internet brukar vara smartare än dom :grin:

Någon som har koll på någon tangentbordskombo som inte innefattar esc eller f-knapparna för att kunna avsluta processer? :sweat_smile:

Tycker det har varit så här sedan början på året nån gång och har uppdaterat allt sedan dess enligt klockan.

Men då körde du den ”vanliga” uppdateringen i systemet väl? Inte kombouppdateringen?

Förlåt en okunnig men vad menas med kombouppdatering?

Kombouppdateringen uppdaterar alla filer sedan grundversionen 10.14. Det kan fixa en del konstiga problem som uppstått på vägen :smiley:

Hämta - macOS Mojave 10.14.5 kombo-uppdatering

1 gillning

Ok tack ska pröva :blush: