Svårt koppla upp hörlurar via BT

Måste få fråga om det är så här det ska vara. Jag köpte ett par Sony WH-1000XM3. När jag kopplar upp dem mot min iPhone första gången så parar jag dem(knapp hålls inne ca 7 sekunder) och allt fungerar som vanligt. Nästa gång jag ska lyssna så ser jag hörlurarna under Inställningar/Bluetooth. Där står det att hörlurarna är anslutna. Men inget ljud kommer. Jag får välja att ta bort kopplingen och sedan para dem som om det vore första gången. Det känns verkligen som en omväg. Kanske inte ett jätteproblem då jag tror jag kan hoppa över “ta bort den här kopplingen”. Men är det så här det ska vara? Jag trodde det skulle räcka att öppna bluetooth och välja hörlurarna där.

Det ska inte fungera sådär skulle jag säga. Jag har inte Sony utan ett annat märke. Jag sätter på dem och bläddrar mellan de anslutna enheterna (telefon, padda, tv eller dator) och allt är klart sen. Jag har alltid BT påslaget på alla enheter om nu det skulle kunna vara skillnaden.

Kör du betan? Upplever exakt samma sak med mina AirPods Pro efter senaste betan som kom i veckan.

Jag tänker också att det borde fungera på annat sätt. Jag har alltid BT på.

Nej, ingen Beta här. Men då är det så att som det fungerar nu är det något fel.

1 gillning

Det finns ju massor av felsökningsguider på internetet men dessa har du säkert sett (och kanske testat) redan?

Nää, kan du tipsa om någon/ra?

Har ju inga problem själv så jag kan inte svara för kvaliteten på denna men det är väl värt att testa i alla fall :slight_smile:

Tack! Ska testa råd för råd nu. Återkommer med resultat.

Hur har det gått?

Kan meddela att mina AirPods Pro har klappat ihop helt nu. Högra hörluren ansluter utan problem men vänstra går inte alls. Har återställt, tagit bort och och parat om säkert 5 gånger nu. Sjukt frustrerande.

Det verkar fungera. Först stämde jag av telefonen. Ingen skillnad. Sedan stängde jag av BT och stängde av telefonen. Sedan på med telefon och BT. Nu verkar det rulla på…:pray:. Men vill testa lite till innan jag fullt ut ropar hej… Men ett stort tack för hjälpen så här långt. Tomten kommer garanterat vara extra generös mot dig i år…:santa:
Skickar denna till dig: Spotify
:grin:

1 gillning