Svalka dig med nya smarta fläkten från Smartmi

Se på tusan!

Nu löste jag det! Google Home måste kopplas ihop med “Smartmi Family” - räcker inte med Xiaomi. Då dyker Fan 3 upp (och även Fan 2 som redan är kopplade via Xiaomi, men tryckte bort den haha9

3 gillningar

Sorry, här går det långsamt men det verkar rimligt. Känns som att Smartmi vill stå mer på egna ben nu än att bara finnas under Xiaomi Home-appen. Samma med luftrenare P1 som har stöd i egna appen. Lite samma väg som vi även ser Aqara gå med sina produkter. Finns men du får ut mer i egna appen…

I detta fallet så är det konstigt nog Xiaomi-appen som gäller, men själva länkningen från Google Home skall göras mot den egna tjänsten (som i sin tur använder Xiaomi-kontot som loggin)

Se där! Det fungerade för mig också. Onödigt krångligt/otydligt från tillverkaren kan en tycka… men tack för att du fann lösningen!

Pleasure!

Outstanding!
Höll på att testa mig fördärvad fram och tillbaka, men nu är kopplingen till Google Home på plats :smiley:, tack för hjälpen :clap:t2:.
Utmärkta fläktar och en P1 luftrenare, som kanske blir ett par till.
Nu behöver jag bara en bra takfläkt, med Google Home stöd och lampsockel till Hue lampa/lampor, nån som har nåt bra tips?

Min ligger och väntar på mig hos postombudet.

Hur stor är lådan? Bil, cykel eller kanske under hem?

@Esse @Jeo

Bil, den tar halva baksätet.

1 gillning

Stort tack, då bränner jag iväg nu. Snart midsommar och minusgrader, vill hinna använda den innan.

1 gillning

Det är väl ungefär som med yeelight… Syns i mi-home, men man måste länka ett yeelight konto och deras app till Google, för att få in det i Google home…

Mitt paket ligger också på posten och väntar…

1 gillning

Hämtat än?

Vår är igång nu. Funkar som den är tänkt, flyttar luft :joy:

Men kul med app och skönt med batteri.

2 gillningar

Min ligger fortfarande i lådan och lådan står i hallen… Tycker redan det blivit lite svalare… :grin:

Man ska inte förringa placebo…

4 gillningar

Verkligen inte!
Jag skyndade mig att hämta den, för att få lite valuta för pengarna.

Det närmar sig ju midsommar, årets kallaste dag eller om man konsekvent alltid har för lite kläder på sig.

Den var igång hela natten i sonens rum, längsta hastighet och batteridrift. Han sov 30 min längre än vanligt (till kl 06!!). Alla var lite piggare imorse, det får vi väl tacka Kina för :joy:

4 gillningar

Nu är fläkten igång… Jäklar vad tyst den är…

Men jag hittar bara appen smartmi Link. Jag hittar. Inte smartmi family.

Och i smartmi Link lyckas jag inte få in fläkten.

Hur gjorde du/ni andra?

Jag har fått in den i mi home, men det räcker ju inte för att få in den i Google home…

Det är i Google Home när du trycker på +:et och sedan Work with Google som du skall söka upp Smartmi Family. Det är ingen egen app :slight_smile:

1 gillning

Nu fick jag till det… :grinning: Tackar!
Skönt att det är fler än jag som är vaken nu… :grin:

Nu har jag köpt en oneplus 9 pro efter din inrådan, en fläkt och jag sneglar på en e-tron… Kanske ska sluta följa dig… Det börjar bli dyrt… :joy:

En liten steg för steg för de som skaffar sig en fläkt…

1 ladda ner appen smart i Link (kanske inte behövs?)

2 ladda ner appen mi home

3 skaffa inloggning till dessa

4 lägg till fläkten i mi home

5 gå in i Google home appen

6 klicka på konfigurera en enhet

7 klicka på fungerar med Google

8 sök upp smartmi family

9 logga in med uppgifterna till mi home-appen eller smartmi Link-appen. (vet ej vilket det var)

10 gå tillbaka till översikten över dina enheter i Google home-appen.

11 skrolla ner längst ner till “länkat till dig”. Där hittar man nu fläkten.

2 gillningar

Yes, Smartlink behövs inte :slight_smile:

Jag slog till på två styck direkt. Väldigt nöjd måste jag säga. 54% fläkthastighet verkar vara den magiska gränsen för att den ska vara i princip ljudlös

2 gillningar