Svalka dig med nya smarta fläkten från Smartmi

Från sajten:
image

Sommaren är här och med denna varma nätter i sovrummet. Som tur är finns det lösningar, tysta sådana, för detta och nu har nya Smartmi Standing Fan 3 börjat säljas.

Smartmi Standing Fan 3, som är en del av många i Xiaomis ekosystem har sedan tidigare förvandlat svenska hem och svettiga nätter till något njutningsfullt. Med sina smarta fläktar som började säljas här för ca 2 år sedan så är nya modellen nu ute till försäljning via olika återförsäljare som t ex Netonnet eller Kjell & Co.

Smartmi SmartFan 3

Vi känner igen designen sedan tidigare men nu finns en inbyggd LED-panel på stativet som visar aktuell status. Denna modell har ett inbyggt batteri (33,6 Wh) som ger upp till 20 timmars drift på en laddning, vilket är perfekt om du vill ta ut den i trädgården eller på altanen.

Liksom tidigare modellerna från Smartmi så handlar det om en borstlös motor som är tyst och ger en effektiv svalka med sina sju fläktblad. Favoritfunktionen som simulerar en svag bris finns givetvis kvar och bara denna är värd pengarna under en varm sommarnatt.

Smartmi SmartFan 3

Styr din fläkt via Xiaomi Home-appen eller varför inte med rösten då den är kompatibel med både Google Assistent och Amazon Alexa. Det ser ut som att denna säljs i två olika versioner, en med fjärrkontroll (lite högre pris) och en utan fjärrkontroll så var uppmärksam på vad du är ute efter. Fjärrkontroll kan annars hittas via större marknadsplatser och fungerar ypperligt även för äldre modeller från Smartmi.

Pris för Smartmi Standing Fan 3 börjar på 1190 kronor.

Källa: Smartmi

Jag lyckas inte få in fläkten i Google home appen och kan därför inte styra med Google assistent, några knep? Byta server? Det gick däremot fint att använda shortcuts på iPhone för att styra fläkten med Siri.

Hej!

  1. Anslut ditt Xiaomi-konto med Google Home.
  2. Säg till Google att “Synca alla mina enheter”.

vänligen
/P

Tack för svar! De stegen har jag utfört och kopplingen till kontot ser ut att lyckas men mina enheter dyker inte upp. När jag istället går in i Mi Home under Voice service ser jag enbart support för “Mi Standing Fan” och “Smartmi DC Pedestal Fan” alltså inte version 3 (eller 3S) Men du har fått det att fungera?

Säkerställ att du kör mot EU-server. De ändrade något förra året så har du fläkten på China så fungerar det inte med Google.

Jag skall hämta upp min strax så då kollar jag!

Min dyker inte heller upp i Google Home dessvärre!

Var beställde ni ifrån?

Jag beställde från power.se. 1258 kr

Någon som har erfarenhet av dessa?

Är lite orolig över att den inte är en europaversion.
Eller är alla fläktarna det?

Jag kan överleva att den inte går in i Google home, men jag vill att den ska dyka upp i Mi-home-appen utan att jag loggar in på Kina…

Men såklart trist att den inte går in i Google home…

Power är en helt vanlig svensk återförsäljare som säljer Europaversionen.

Power är väl de som antingen hette Expert innan eller köpte upp dödsboet? :thinking:

Tackar! :grinning::+1:t2:

Yes, varumärket startades av Coop efter de köpt City Stormarknad på 90-talet, som sedan sålde det till Expert 2006 och blev Expert Stormarknad och sedan kursade det svenska bolaget 2012 med alla vanliga Expert och Expert Stormarknad.

Den norska huvudägaren Expert ASA startade om i Sverige 2017 via Power.se.

2 gillningar

@Micke_Rehn förstår du vad som menas? Det är angående Google Home.

” Hi,

Associate Smartmi Home in Google Home, then log in Xiaomi ID, and you can associate Fan 3 to Google Home. Before association, you need to confirm that the country address of Mi ID is consistent with the national geology of Google Home, otherwise it will not be connected. Thank you for your feedback.”

1 gillning

Kan man styra Xiaomis fläktar med klappar på fläkten?

Ingen aning, antagligen inte. Knappar funkar däremot bra.

2 gillningar

Japp! Och fjärrkontroll på 3:an.

1 gillning

Samma land menade de - vilket det är. De förstår inte riktigt vad som är fel. @Emelie - kan inte du också maila supporten så de fattar.

Är det någon som vet om det är en likadan docka för strömsladden som till pro-modellen?

Till modell tre dvs :blush:

Vet inte vilken strömsladd det är på Pro-modellen (som är ett annat bolag som tillverkar än Smartmi) men smartmi är en helt vanlig tvåpols apparatkabel.

1 gillning

Aha, synd, till pro är det en magnetisk liten docka som man ställer fläkten på när den ska laddas.