Surroundsystem Sonos + Ikea

En ganska enkel fråga egentligen, men jag vill vara säker innan jag skrider till verket! :crazy_face: Jag har idag en Sonos Beam som hänger under tv:n och funderar på att köpa två Ikea Symfonisk (bokhyllevarianten) att använda som surroundhögtalare och ställa dessa vid soffans kortsidor och så småningom (förhoppningsvis) köpa en Sonos Sub och ställa under tv:n. Tänker jag rätt - kan detta bli en bra kombination och kan dessa enheter ”prata” med varandra i samma Sonos-system?! Tacksam för svar!
Mvh Peter

Funkar finfint!
Jag har själv det systemet.
Ikeas symfonisk som bakhögtalare gör ett bra jobb👍

Även jag kör med Symfonisks bokhyllehögtalare som bakhögtalare. Funkar fint.

Märks de skillnad med 2 bak? :slight_smile: jag har varit sugen också.

Största skillnaden är ju att du får surround :slight_smile:

Jobbat fattar de :joy: men hör man stor skillnad?

Haha, ja alltså utan så hör du inget ljud bakifrån och med så hör du tex bilar som kommer bakifrån, om en fiende skjuter på dig bakifrån, helikoptrar eller flyg som kommer bakom och sedan flyger över dig etc etc.

Kräver ju att du har minst 5.1-ljuds stöd i filmen/spelet då men det har du i de flesta fall idag.

2 gillningar

Men har bara en playbar, går de köra den plus 2 bak utan bas?

Yes. Dom flesta kör nog så. En Beam/Playbar och 2 där bak.

1 gillning

Är en bas onödig alltså?! Mest sugen på den, men den kostar ju en del…! :moneybag:

Den är skit bra. Blir så sjuk förbättring med den. Önskar bara jag hade råd.

ca 8 kkr. Är det dyrt? Om den är bra så är det inte så farligt väl. Man har ju en sådan ett bra tag. Men jag är väl lite Hifi-skadad. :laughing:

Telefoner däremot… :money_mouth_face:

Absolut inte onödig men ganska saftigt pris. Det är väl det som tar emot för många.

8 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Hakan_Ander har en ny profibild