Supportbubbla? Nåja, vill ha tips o tricks till min nya AppleTV

Hejsan,
Första inlägget här. Skaffade mig en Atv4k och kopplade in den igår. Var länge sen jag höll på med ATV, har en gen2 eller 3 liggande som används ibland och fungerar fortfarande. Dock så tänkte jag att det skulle vara smidigare att köra ATV än PS4 för att titta på tv. (Netflix, Viaplay och gratis streaming (svt mm))

Nu hra jag lekt med den en halv dag och har lite funderingar.
Verkar som att Netflix inte samkörs med “tv” appen i Apple TVn?
Hur kan jag starta ett bildspel i ATV på mina foton (i iCloud)? Hittar inte att man kan starta ett bildspel.
Samma sakt om man väljer skärmsläckare, verkar som att man måste välja ett album och att man inte kan välja att alla bilder ska visas?

Funderar på om annars någon har tips på ena bra app att köra bildspel av ens foton? Både antingen som att man väljer detta eller att man har en “screensaver” för det.
Det kvittar egentligen varifrån, för jag har mina foton både i iCloud och Google Foton, Sen har jag en NAS också (Synology), som annat jag skulle vilja kunna streama foton ifrån.

Nåja, det var början. kommer säkert på fler funderingar. Får väl se ifall det är något liv i detta forum och man får några svar.

Hej och välkommen! Netflix är tyvärr inte fullt ut kompatibelt med TV-appen.

Du måste välja ett album precis, men prova att skapa ett smart album på din Mac som innehåller alla foton, och använd det sedan :slight_smile:

1 gillning

Nu, är jag nog inte riktigt med. :slight_smile: Testade att göra ett smart album, men det dyker inte upp i iCloud, det kanske bara funkar att köra airplay ? var det det du tänkte på?
I bilder appen på ATV, ska man inte kunna starta ett bildspel där utan att själv bläddra mellan bilderna?

Ah kommer inte smarta album med… Hmm! Jag skall koppla in mi. Apfel TV och klura lite vad som går och inte går :slight_smile:

Aha! Av någon anledning går det bara att skapa bildspel och använda skärmsläckaren om albumen är delade ser jag nu!

Jo, så är det som sagt. Trist. Jag ska väl inte dra igång en rant, men det är på nåt sätt typiskt Apple, vi ska bestämma åt dig vad som är bra eller dåligt och hur du ska använda saker. Menar att man måste dela ett album för att se det på ATV?? Går bra att se Album på sina ios enheter, men inte ATV, för det ska ju vara annorlunda eller vad??

Nu har jag inte googlat, men finns det nåt sätt/app till ATV, där man kan streama foton från sin NAS? Ja eller videos för den delen?

Du kan använda Plex för det men det är inte direkt för bildspel men väl videos :slight_smile:

Jag tror det beror på att du loggar in på en iOS-enhet, men AppleTVn kan vem som helst slå på. Därav att du måste Dela albumet så alla kan se.

1 gillning

Balder78,Waran10,NisseH har hittat hit :joy:

1 gillning