Tjenare!
Har varit sugen i säkert två somrar nu på att skaffa oss en SUP till familjen dvs mest mig själv. Kommer dock inte få ha den helt för mig själv då ungarna säker kommer vilja köra lite grann när det är bra väder osv. Mina ändra krav är att den måste vara uppblåsbar och av god kvalitet samt att jag gärna köper bättre begagnat eller rea då jag är en fattig man.
Vet att några här på forumet kör en del sup så ni får gärna dela med er av era erfarenheter och goda råd.
Allt gott..
+1 på den här frågan !
Edit: behöver man tänka på något speciellt om man ska använda den i havet med salt och sånt ?
Vi köpte två stycken förra året, jag var tveksam men det visade sig vara bland det bästa vi gjort på många år. Vi älskar dom, dottern med kompis är ute i timmar varje dag som vi är i stugan.
Bra pris för tillfället också.
Någon som vet vad fördelen är med "hård" SUP?
Läste rubriken och tänkte direkt på:
Känns coolare med en hård ändå tycker jag! Jag bor ju nära havet och hade varit najs, men lite väl öppet här kanske
Men känns som @marten kan hjälpa till här, han har kört SUP länge!
Hmm den aspekten tänkte jag inte ens på men misstänker att det inte spelar någon större roll. Möjligen att havet har lite mer vågor och kan kräva en stabilare bräda?
Är det sjö eller havet som gäller?
Havsvik, jag rekommenderar en bred SUP för komfort och stabilitet, dom smalare är mer för dom som vill få upp lite fart och snabba svängar. Vi glider mest runt, alternativt försöker knuffa ner varandra
bred o tjock om du vill leka .. längre spetsigare om du vill ha en bra bräda , som med allt det finns inget billigt som e bra , el jones bra tills du provat någon dyr .. har ett par bra alt här för dig du kommer inte bli besviken av nån av dom , hoppa över rusta lidl mm , bara skit egentligen !
Köpte något liknande detta för några år sedan från Finland
Tack för tipsen dock så har jag en budet på max 4000. Tänker att om jag blir biten så blir det en egen bräda längre fram som kostar lite mer men just nu är det mer av en familjebräda dvs lek och kortare turer.
[Kan detta vara en vettigt alternativ tro?]
(Exocet Discovery 10 9 package)
länken funkar inte ..
hitta nu iaf , amen ska sen va till lek så ser den helt ok ut
Den funkar säkert kanon
Borde la räcka för en dagstur till Köpenhamn för att köpa en back med bira..
Jag har en från Jula, aldrig testat någon annan men känns ändå som att denna räcker gott och väl för mitt behov som nybörjare och barnens lek
Idag är en sån dag jag ångrar att jag inte köpte en SUP i somras, vindstilla, blå himmel och havet ligger helt stilla
Brukar man kunna göra bra deals på SUP’s nu när hösten kommer? Antingen nya eller på blocket
Tänkte om de är värt att köpa och sen låta den ligga till våren typ
Jag vill gärna inte lägga mer än 4-5000kr, kan man få en bra begagnad för de eller är de bättre att köpa en ny ”mindre bra” , typ en av dom som redan länkats i tråden
Ha i åtanke att jag aldrig stått på en