Styra dumma spottar i taket med HomeKit

Nu vet jag ju inte hur mycket som behövs för att kunna installera Hue i ditt fall men vi sänkte taket några centimeter ( har för mig att det var ca 5 cm). Det räckte för att kunna installera Hue GU10. Beror ju förstås på hur det ser ut ovanpå ditt gamla undertak. I vårt fall har vi vinden så mellanrummet mellan gamla undertaket och vinden kunde också utnyttjas. Elektrikern var dessutom mycket nöjd med att slippa krypa i vindsisoleringen för att dra kablar mm utan allt kunde skötas nedifrån.

Det går tyvärr inte att sänka taket så mycket som behövs och har ingen vind att kunna gå upp i. Det bygger ca 10cm för att få plats med både lampan och armaturen.

Tänker att även det gamla undertaket bygger en del med gipsskiva och glespanel ( kanske 5 cm) då gör man även hål i det taket och vips så har du 10 cm :grinning:
Kom på att jag hade en bild på det men har du inget ovanför så hjälper det kanske inte

Går tyvärr inte. Finns ingen gipsskiva kvar.:sweat_smile:
Vi har även ett platt lutande tak så inget ovanför att bygga på. Igår såg det ut så här.
Taket är inplastat och det vill dom helst inte öppna och bryta isoleringen.

Ok, då förstår jag.

Potato potato :blush:

Lustigt nog hade jag elektriker här hemma idag som monterade upp två armaturer, båda från Philips Hue :blush:

1 gillning