Styr din postlåda från Berglund via din smartphone

Från sajten:
image

Att ta emot paket hemma blir allt vanligare i takt med att handeln online ökar. Vill du göra det ännu enklare för dig kan paketpostlådan MP4000 Smat från Berglund vara ett val.

Berglund har lanserat en ny paketpostlåda, MP4000 Smart som inte bara rymmer dina paket utan kan styras via en app. Paketpostlådan sägs kombinera hög kvalitet med smarta funktioner och säker posthantering. Den rymmer 70 liter vilket innebär plats för de flesta paket som normalt hämtas ut hos ombuden.

Berglund MP4000 Smart

Paketpostlådan MP4000 Smart kontrolleras enkelt via appen Qlocx där tillfälliga nycklar kan delas ut till grannar. Bekvämt på semestern eller när större paket väntas.

Tekniska specifikationer Berglund MP4000 Smart:

  • Höjd: 1020 mm
  • Bredd: 390 mm
  • Djup (Tak/låda): 310/280 mm
  • Brevlinkast: 330 x 150
  • Volym: 70 ltr
  • Paketstrl: 290 x 155 x 320 mm
  • Paket via app: 310 x 470 x 260 mm

Vill du veta mer om paketpostlådan MP4000 från Berglund kan du besöka hemsidan.

Källa: Pressmeddelande

Min brevlåda står alltid öppen vilket dom som levererar verkar lärt sig.:joy: :+1:t3:

4 gillningar

Min med, varför krångla till det. :smiley:

1 gillning

Läggs bara framför dörren här. Om alla tillfälet-gör-tjuven-tjuvar bara visste vad som legat i kartongerna utanför mitt hus en halv dag :sweat_smile:

1 gillning

Det händer även hos oss. Det är väl fortfarande inget större problem i Sverige med folk som stjäl paket.
Vi har ju inte Amazon som bara slänger paket framför dörren i drivor.

Satte in en Shelly-puck för 200 kr kopplad till garageporten, så när större leveranser kommer ringer speditören och jag kan öppna porten. Har varit smidigt många gånger. Brevlådan står dock alltid öppen, tänker att jag kör på så tills jag blir av med något :grimacing:

Jag öppnar bara ytterdörren via Yale Doorman. Innan Corona kunde de sällan lämna för signatur behövdes. Men sedan kom de magiska orden »Kontaktlös leverans«.

1 gillning

Speakerrösten: Oscar Zia, eller?

Design och valmöjligheter verkar inte vara Berglunds starka sida, inte webbsidan heller med taffligt skött ÅF-lista..

Qlocx-tjänsten skulle lanseras under 2020, forfarande inget hänt...

Priserna på MP4000 Smart varierar högst avsevärt, men billigast är Hemmy med 4374 bagis, tämligen dyrt.

Flexbox är snyggare och med lite valmöjligheter vad gäller färg men de kör med Inside The Box smartlås, vilket f n endast funkar på några få orter.

Framtiden lär utvisa vilket eller vilka system de stora speditörerna kommer stödja. Tillsvidare känns det som man kan avvakta, eller köpa en låda utan smartlås och komplettera med sådant framöver.

Eller bara låta luckan stå olåst, såsom redan framkommit.

Största osäkerhetsfaktorn i mitt område är brevbäraren som emellanåt lägger posten i fel låda, ibland på en annan gata t o m (extra bra när den hamnar hos ej permanentboende och man får viktiga brev månader försenade;-(