Strul med torktumlare 😑

IgÄr sÄ bestÀmde sig vÄr torktumlare att sluta tumla. Trumman rör sig inte och avger inte heller nÄgon vÀrme nÀr man kör igÄng ett program.

Jag har rengjort alla filter, tömt vattentanken helt utan resultat. Trumman gÄr att snurra manuellt utan problem, kÀnns som nÄgon rem som gett upp?

NÄgra proffs hÀr inne som kan mer?

Proffs pĂ„ o köpa nytt mera 
 :joy:, siemens home conect sĂ„ du kan styra den med mobilen :wink:, fast de kanske man kan med alla nuförtiden 


Haha nÀ fyfan sÄ trÄkiga pengar, försöker nog hellre laga den :slight_smile:

1 gillning

OkidÄ :relaxed:

nej va trist
 vÄr tvÀttmaskin sjunger pÄ sista versen
 sÄ jÀvla trÄkiga pengar


1 gillning

GÄ med i forumet bygga hus. StÀll frÄgan dÀr. Sjukt kunnigt folk

1 gillning

Se om du kan lossa toppen, dÄ borde du inte ha nÄgra problem att se ner pÄ insidan och kontrollera drivremmen, det kan Àven vara kolen i elmotorn som gett upp, men dom gÄr ocksÄ att byta

Kan Àven vara elfel, och dÄ kan de va vÀrre


Men rent spontant sÄ borde du kunna höra om motorn gÄr om du sÀtter igÄng ett program, Àven om inte trumman snurrar

Ska se om jag kan fÄ bort toppen pÄ den! Motorn gÄr igÄng och likasÄ flÀktarna, men ger ingen vÀrme och trumman snurrar inte.

Kan mycket vÀl vara remmen dÄ, och den kostar kanske 150kr hos nÄn vitvaruhandlare :slight_smile:

2 gillningar

Mjo, ska se om jag kan fÄ upp maskinen. Electrolux ville ha 1600 spÀnn bara för att komma ut sen timtaxa och kostnader för reservdelar sÄ kanske Àr vÀrt att göra ett försök sjÀlv. Men du Àr sÀker pÄ att det Àr toppen som ska av och inte baksidan?

Kan vÀl inte garantera de, men min erfarenhet sÀger att börja dÀr, ska du montera ny rem sÄ Àr de mer som mÄste bort, men toppen brukar bara va 2-3 skruv pÄ baksidan

Tack, ska kolla direkt!

Det var remmen! image

4 gillningar

HĂ€ndige Manny!

TvÄ skruvar :stuck_out_tongue:

DÀremot att byta remmen ser inte sÄ kul ut, kÀnns som hela maskinen mÄste monteras ned.

Hahah alltid e de nÄ :joy::innocent:

De fixar du :slight_smile:

Ta de lugnt, fota mycket och hÄll koll pÄ skruvarna!

1 gillning

Byggare bob!

De dĂ€r fixa du, perfekt video för Teknikveckan! Win win liksom
 :sunglasses::rofl:

3 gillningar

Ja för fan! Och sÄ kan du dra utgifterna pÄ företaget :grin: Torktumlare Àr ocksÄ teknik :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 gillningar

Haha!

2 gillningar