Strul med Teams på Mac

I Teams på min MacBook så verkar kontakter klicka. Under chatt så är alla olika chattar namngivna som Unknown. Det går heller inte att starta en ny chatt då den inte hittar några personer. Någon som vet vad jag kan göra? Krävs det någon annan app från MS för att den ska plocka upp adressbok/kontakter? JAg har Outlook och Drive.

Är du inloggad?

Teams plockar kontakterna från samma ställe som Outlook så det gäller att du är inloggad på samma konto på båda ställena.

Kollat nu och så är det.

Yes, samma. Jag kan ju läsa gamla/tidigare chattar. Men kolla att det är samma konto det pekar mot.

Ominstallera eller kör skiten i browsern istället

1 gillning

Det har hänt för några av våra användare att de fått logga ur helt från 365 på alla enheter och sedan logga in igen för att det skall fungera på nytt.

1 gillning

Imorse var det samma, men nu har det hoppat igång. Dvs, men ser namnen och jag kan starta en ny chatt.

Jamen se där… Då strular Outlook…

Det där är väl till och med gamla versionen av Outlook? Trodde inte den existerade längre.

Nya versionen av Outlook för mac saknar väl en del viktiga saker så den skulle jag inte installera innan jag vet exakt vad dom tagit bort.
Tidigare versioner (av den nya) var det inte möjligt att lägga till delade brevlådor bla.

Har inga problem med delade brevlådor i den nya.

2 gillningar

Det är inget nytt man installerar. Är en switch man växlar mellan nya och gamla outlook med, följde säkert med i en uppdatering. Har kört nya i säkert ett halvår

Jag vet men när man gör det försvinner de delade brevlådorna man har lagt till och det finns ingen möjlighet att lägga till delade brevlådor i det nya gränssnittet.

Provade just och det verkar vara så fortfarande så vitt jag kan se.

Kommer de delade brevlådorna tillbaka om man går tillbaka till det gamla utseendet? Utgår från det, men vill kolla.

Ja, de gör de.

1 gillning

Jag har inga problem med att lägga till delade brevlådor med nya utseendet som sagt:

  • Arkiv → Öppna → Delad postlåda
  • Välj den jag vill lägga till
  • Brevlådan dyker upp i vänsterkanten
2 gillningar

Se där ja, vad bra! Jag har sökt på detta men inte hittat lösningen och på gamla versionebn lade man ju till dem via inställningar.

Skönt de löst det för de första svaren från ms var att det inte skulle komma någon lösning.

1 gillning