Strul med Hemappen

Vet du var jag bor…:scream:. Haha… ja för något Hem har jag ju inte…:sunglasses::sweat_smile:

1 gillning

Ibland är du lite läskig… :joy:

1 gillning

Började fundera på varför alla föräldrar i kvarteret håller sina barn inomhus…:joy:

🧛🏻‍♂️

För att bli lite seriös: Sist jag råkade ut för liknande/samma problem som du fick jag nollställa hela HomeKit.

Det är det jag är rädd för. Hoppas på något sätt att en dag ska det fungera igen, av sig självt. Men nu när hösten kommer vill jag ändå kunna fixa lite med automationerna. Det är ju lite tanken med ett smart hem…:man_shrugging:

När du skriver nollställde, vad menar du då? Måsta man hitta alla kartonger och den där lilla koden?

Creepy!:joy:

1 gillning

Precis! :sweat:

O herregud…:scream:

Har fotat av alla koder och lagt i en mapp. Har för vana att göra det så fort jag köper bågot nytt :smiley:

Det var ju djäkligt smart. Det har inte jag gjort…

1 gillning

Börja med att plocka fram alla enheter som har tillgång till hem-appen.
Har du satt igång någon gammal iPhone på sistone eller liknande?

Använde denna för att spara alla koder.

2 gillningar

Det kan stämma att jag startat en gammal iPhone eller iPad när det började. Jag har startat flera gamla under en period i syfte att skänka bort.

Hur kollar man vilka enheter som har tillgång till Hemappen.

Problemet är väl kanske att den gamla enheten skickar en gammal HomeKit-konfiguration till molnet så att den som är lagrad i molnet inte stämmer överens med vad som finns på de nya enheterna. Men nu killgissar jag.

Hittade en tråd på Reddit som stärker min teori:

https://www.reddit.com/r/HomeKit/comments/di0znz/turning_on_old_ios_devices_is_dumb_because_it/

Med den här trista kommentaren:

I’ve had it happen before with an old device getting charged and turned on. Try all of these other suggestions before nuking your system... sadly that’s what I had to do.

En sak jag funderar på. Nog för att mitt nätverk är blixtsnabbt, men appen stängs ned på typ en tusendels sekund. Jag har aldrig varit med om något som ständigt reagerar så otroligt snabbt. Vet inte vad man ska med den uppgiften till…:man_shrugging:

Kan man dölja alla knappar för Home utom just huvudknappen för home? Hittar int…

Har annars ett bra tips för lampa/kamera. Lagt på samma ställe som på låsskärmen :hugs:

Inställningar → Kontrollcenter → Visa reglage för Hem.

Sedan lägger du till Hem under inkluderade reglage.

Då visas alla eller ingen :hugs: Hittade precis, de var tydligen inlagda som favoriter :+1:

Edit: Nä de syns tydligen ändå. Märkligt

Det går inte att se vad jag vet.
Är de fortfarande på?