Streama från Storbritannien eller andra länder

Hoppas jag inte bryter mot någon regel i forumet nu men ville dela med mig av möjligheten att streama brittisk tv.

Tänkte dela med mig av min erfarenhet av att streama via vpn via Apple TV om det är fler som gillar att kolla på brittisk tv som exempel.
Är ju en sucker för would i lie for you t.ex.

Skaffade nordvpn då jag läste att det var den som funkade bäst för England. Här finns det säkert en uppsjö av vpn som funkar men mitt val föll på ovanstående.

Gick sedan in i App Store och kunde inte ens ladda ner BBC iPlayer som jag haft sedan tidigare innan de lämnade Sverige.
Efter en del googlande kom jag fram till att jag behövde ett engelskt Apple-konto,
Så sagt och gjort så skapade jag ett engelskt konto med betalmetod PayPal via vpn.
Startade vpn igen, kopplade upp mig mot GB och
fick att jag var tvungen att bekräfta mitt konto mot iTunes av någon anledning.
Fick ta en gammal mobil här hemma och logga in på den engelska profilen och bekräfta iTunes kontot.

Och sedan så kunde jag helt enkelt dra ner BBC iPlayer, channel 4, channel 5 och Pluto tv. Lyckan är således total

Nästa steg för min del är att skapa en amerikansk profil för att ta del av det fria materialet som finns på nätet och möjligtvis Hulu.

5 gillningar

Hmm, ska prova!

Lee mack och David Mitchell är suveräna lagledare där

Glömde ju appen ITVX med.
Man får skapa konto på respektive tjänst.
Jag gjorde det med mobilen uppkopplad via vpn.

1 gillning