Storytel uppdaterar sin digitala läsplatta

Jag gillar inte alls läsplattan från Storytel. Men det är nog enbart för att jag är så van vid Kndle, själva byggkvalitén och knapparna på Storytel platan kändes så himla B, plastigt och glappigt. Har knappt använt våran Storytel reader. Sen visst som videon poängterar, nackdelen med KOBO och Kindle är jus att man måste manuellt få in svenska böcker. Men det funkar rätt bra med lite olika lösningar som till exempel en mailadress till kindleplattan dit man mailar böcker automatiskt så hamnar de där-
Nu är det väl tur man inte betalade för plattan från Storytel, men jag gissar nog att jag har förra generationens platta, de har välnyligen uppdaterat den? Min är över ett år gammal,

1 gillning

Om du köper via Kobo Stores app så behövs noll manuellt jobb. Och det finns svenska böcker där. Eller låna via biblan, inget manuellt jobb där heller och det finns också böcker på svenska :joy:

1 gillning

Har både gamla och nya readern. I den här familjen använder alla Storytel för att lyssna, själv läser jag bara. Möjligt att kobo och Kindle känns lite bättre kvalitet men för mig lirar Storytel Reader jag pröjsar ändå för Storytel sen länge så varför inte. Den gamla har varit med på resor,stränder mm inga problem alls med den.

Har ägnat lite tid åt att testa läsupplevelsen i BookBeat, Nextory och Storytel. Samtliga erbjuder en sämre läsupplevelse än både Apple Böcker och Amazon Kindle.

I BookBeat går det inte ens att kopiera text och ändrar man till större textstorlek får man enorma radavstånd.

I Nextory kan man ställa in spaltbredd och det finns flest inställningar för textstorlek.

Jag upplevde det ändå behagligare att läsa i Storytel, trots ett fåtal inställningar för att ändra textstorlek och ett enda typsnitt (som jag gillar).

En bonus är att Storytel synkar e-böcker med ljudböcker, när båda formaten finns tillgängliga på tjänsten, så att man enkelt kan växla mellan läsning och lyssning.

Audible och Amazon har synk på de flesta böckerna. Brukar använda det när jag ska ta mig igenom tegelstenar till böcker.

Hade varit ett alternativ om jag inte läste böcker främst på svenska.

Har en Storytel-platta till salu om någon i bubblan är intresserad. Det är den senaste varianten men jag har tyvärr inte fodralet till den (det började de skicka med senare).

[Såld]

Pris? :thinking:

Den kostar 799 kr ny just nu (jag betalade mer). 399 kr? :thinking:

Jag kan vara intresserad! :+1:t3:

1 gillning

Hör av dig via meddelande om du vill ha den. Jag håller den ett tag till för att ge bubblan första tjing. Sedan blir det Tradera.

1 gillning

Jag är också intresserad om du inte får den såld till @iDrewn :slight_smile:

Du kan få köpa min :slight_smile: MED fodral!

Din är ju extra värdefull bara för att den är ägd av en influenser. :wink:

1 gillning

Funkar den var med storyteller eller går det ladda in böcker eller låna från biblioteket?

I princip bara med Storytel, det går att lägga in epub men det blir mer som ett startiskt PDF.

Har nu haft storytel reader version 2, från 2021. Den ramlade ned från nattduksbordet, från en höjd på 60-70 cm. Kaputt. Kan inte vara rimligt att den går sönder så lätt! Kan vara bra och bli påmind om detta som inte framgår tydligt hos storytel och jag fick detta som svar via e-post: ”3-årig garanti som täcker fabriksrelaterade problem. Defekter och skador orsakade av fukt, yttre skador, normalt slitage eller handhavandefel ersätts inte.”

Jag förstår det, men det grämer mig att den inte klarar av lite tuffare hantering trots allt. Så tänk på det att ställa krav på storytel. Har ju andra enheter som klarar det bättre som mobil, surfplatta och så vidare. Med känsligare skärmar. Uruselt och ledsamt att inte kunna använda sin läsare efter bara några månader samt att det är urusel FAQ på sajten. Så tänk efter före. Har som tur är forfarande min gamla Kindle. Dock får jag sluta med storytel.

1 gillning

Fan va ledsen man blir när företag inte tänker längre än näsan räcker. Klart dem skulle ersatt, eller i alla fall låtit dig köpa loss en ny till ett rabatterat pris. Nu tappar dem ju en prenumerant som hade kunnat fortsätta generera rätt mycket pengar till dem :roll_eyes:

2 gillningar

Trist, men tyvärr tror jag att det finns en tur- och oturvariabel i detta också. Har tappat telefoner rejält i asfalt utan att skärmen tagit skada, men jag har också råkat ut för att ett blygsamt fall ned på en matta spräckt skärmen.

Sen kan jag hålla med om att det hade varit snyggt av dem att vara mer tillmötesgående för att på så sätt kunna behålla dig som (nöjd) kund.

5 gillningar

Det är väl tyvärr också så att det inte alltid lönar sig att vara ärlig. Om du bara sagt "att den plötsligt inte startar längre efter att legat på laddning en stund" så kanske det hade gått.. Om nu inte skärmen är sprucken.

Jag har själv en likadan Storytel Reader som åkt i golvet flera gånger utan problem så handlar lite om otur också.