Stort intresse för fortsatt hemarbete

Jag älskar dessa lösa, obetydliga men ack så viktiga lunchdiskussioner…:smiley:

4 gillningar

”Såg du matchen i går?” och sedan är diskussionen i gång.

2 gillningar

Vi har blivit ännu friare efter Corona. Tidigare så var det inga problem att jobba hemifrån och flera av oss gjorde det. Nu är det snarare uppmuntrat och att man gör det som känns bäst för en själv. Vill man dra utomlands ett tag och jobba därifrån så är det inga problem.
Det sociala löses genom en random kanal på Slack och att vi har Teams-möten där vi gör något kul.
Vi träffas också några gånger per och har trevligt tillsammans i några dagar.

2 gillningar

Jag har jobbat hemifrån i två år nu vilket fungerat fint, men letar sedan en vecka tillbaka efter nytt jobb och de flesta som utannonserar jobb som »hybrid remote« eller distans verkar ställa krav på att man ska vara på kontoret åtminstone 3 dagar i veckan ändå.

Jobbar på statlig myndighet. Vi har skrivit på ett sk distansavtal, som gäller 60-40, alltså vi skall vara på kontoret tre dagar i veckan. Finns inte många avdelningar som för statistik över detta, utan tre dagar i veckan, över tid, heter det.

Vi har ju dock märkt av att vi tappar personal till mer tillmötesgående arbetsgivare, för de flesta (och jag tror alla andra ljuger) vill verkligen hellre jobba hemma. Mig inkludera!

Sedan, så får vi till oss tekniker, som sitter fast hos mindre flexibla arbetsgivare, så det man förlorar på gungorna, tar man igen på karusellen.

Tvärt om, anser jag. Alltid kul att höra andras åsikter och erfarenheter om saker som inte rör jobbet.

2 gillningar

Tycker det är rätt gott med en lite minipaus och snacka med någon kollega.
Fast jobbar man hemma så får man minipauser hela tiden då när tvätten ska hängas, hunden ska rastas, serien ska kollas, altanen ska oljas.

Minipauser när man jobbar hemifrån står ju bubblan för :grin:

1 gillning

De flesta mötena som vi har när jag är på plats fysiskt i mitt kontor på jobbet är i teams. Jag tycker om mina kollegor och det är trevligt att ungås med dem, men jag jobbar mer fokuserat när jag sitter hemma vid köksbordet

Jag kommer att fortsättningsvis att delvis jobba hemifrån.

Fint att det finns olika erfarenheter :slight_smile: