Sedan igår kan jag inte handla med Klarna som jag är van vid. Chattat med kundtjänst som ville att jag först skulle testa annan webbläsare på mobilen och när inte det fungerade testa på datorn, Det fungerar inte heller.
Är det någon mer som har störningar på Klarna?
Ska tillägga att jag tycker jag har ett bra köputrymme. Jag har heller inte missat att betala något.
Finns vissa företag som stänger av möjligheten till att använda klarna för kunder som har returfrekvens , tex klädesföretag. Men det borde kundtjänst ha upplyst om i så fall.
Chattat med kundtjänst igen. Den första sa att det såg ut som tekniskt fel. Den senaste att det ser ut som att köp nekats av kreditorsaker eller att inköpssumman var för stor(ca 600 kr som max i de nekade köpen) men inget i min "profil" indikerar att något är konstigt eller att jag ens skulle vara i närheten av någon kreditgräns. Köputrymmet är som jag skrev högt, även om deras algoritmer kan göra andra bedömningar. Nu ska en specialist höra av sig inom 1-2 dagar.
Kan några hoppat av att ha Klarna som betalningsalternativ? Var ju lite turbulens när de sa upp folk för ett tag sedan. Sen är det ofta problem när man som företag ska betala genom Klarna. Antingen blir köpet inte godkänt utan att man kontaktar kundtjänst fast man har sin kreditvärdighet i ordning. Eller får man fakturan i sitt privata namn när man identifierat sig med bankid och får ringa och strula. Så jag undviker Klarna som betaltjänst om jag kan men tyvärr måste C-more betalas genom Klarna.
Hade Klarna kortet tidigare men bytte till Norwegian.
Det är lite det jag funderar på. Har Klarna betalningsproblem eller andra problem som gör att företag drar öronen åt sig. Tex kunde jag inte ta den "vanliga" faktura 30 dagar men en del andra alternativ var möjliga. Inte minst verkar de lyfta fram Swish via något diffust om att Klarna säkrar den betalningen. Men det är ju en betalningsmetod där pengarna går snabbt in i Klarna eller direkt till butiken.
Fick nu besked av en "specialist" på Klarna. Jag förnyade mitt Bank-ID och då kan det ta upp till fyra dagar innan Klarna fungerar igen. Inte hänt mig innan och aldrig hört talas om men det var beskedet. Om det inte fungerar är jag välkommen att höra av mig igen...
Jag vill även säga att kundtjänst via chatt har varit den bästa jag varit i kontakt med. Korta väntetider, vänliga och lösningorienterade medarbetare och ett konkret svar inom 18 timmar.