Tibber

Från sajten:
image

Tibbers lanseringsevent i kväll började med att de ska byta logotyp vilket ligger i tiden för många företag på sistone. 12.000 intresserade hade anmält sig till kvällens livesändning.

Vi fick veta lite om ambitioner och visioner men vad de vill är att det ska bli möjligt i framtiden att koppla loss sig från det vanliga elnätet, “Disconnected from the grid” som de själva säger. Att kunna producera egen energi finns med på deras lista vilket ju låter bra.

Tibber Pulse

– en mätare som håller koll på strömförbrukningen i realtid via en s k HAN-port (Home Area Network) som funnits på den norska marknaden kommer nu att introduceras i stor skala på den svenska marknaden. De flyttar produktionen till våra breddgrader och får då en kapacitet på 100.000 jämfört med 10.000 tidigare vilket ökar på deras expansion.

Priset blir 995 kronor för alla som inte är kunder hos Tibber och för de som är kunder blir priset 595 kronor.

Sedan starten har de presenterat olika områden där de vill ta plats och det började med;

  1. Uppvärmning
  2. Smarta hem
  3. Elbilar
  4. Solpaneler
  5. …och nu är det belysning

Tibber Lights

– som presenterades kring en slogan som lyder “Birger times ahead”. Tillsammans med Philips Hue kommer man mer eller mindre att integrera Hue-appen i Tibber-appen. En representant deklarerade att Philips Hue var stolta över att ingå ett partnerskap med Tibber. Totalt kommer ca 200 enheter från Hue att kunna integreras i appen och de är mäkta stolta över detta samarbete som pågått under lång tid.

De kommer också att börja sälja 32 produkter från Philips Hue i sin Tibber Store så det är läge att ragga kunder och få lite bonuspengar att shoppa loss för nu.

Nästa steg blir att sätta igång samarbete med såväl Ikea Trådfri som LIFX och sedan tätare samarbete med Homey. Även FutureHome som är en större aktör i Norge kommer att fungera med Tibber.

Tibber har landat ett par tunga namn bland sin partner-lista och verkar tro på det här med det smarta hemmet!

tado°

Som om inte detta var nog så inleder Tibber ett samarbete med tyska företaget tado° som vi känner väl till sedan tidigare. Även en representant från tado° uttalade sig och ser fram mot detta samarbete.

Tibber app

Dessutom går Tibber in på tyska marknaden som de ser stor potential i. Sen kryddar de detta med 5 nya marknader; Danmark, Finland, Nederländerna, Frankrike och Spanien.

Som bonus förenklar de även fakturering för de som eventuellt har boende i både Norge och Sverige vilket alltid är välkommet.

1 gillning

Ja det går bra att dela era Tibber-koder - jag börjar med min! Det ger både dig och mig 500 kr att handla smarta hem-grejer i deras shop.

Är Tibber något för en lägenhets-innehavare dvs, inte har så mycket att styra och ställa med?

Här är en till inbjudan :sunglasses:

Här är min inbjudan: https://invite.tibber.com/b84dbd04

Jag har det i lägenheten mest för att det känns bra att veta att de alltid handlar upp miljöel. Sedan lite coolt med statistik och sådant rakt i appen i stället för att gå via ett gammal webbgränssnitt hos EON.

Totalkostnaden för el per månad i den lägenheten är typ 35 kronor för den rörliga delen :sweat_smile:

Om ovan inbjudningskoder är tagna, kommer här en till :slight_smile:

Registrera dig med nedan länk för att få 500kr att använda i Tibbers webbshop.

Här kommer min länk som gör att vi båda får 500 kr att handla för hos Tibber: Du har blivit inbjuden till Tibber!

Här kommer min😁 vi båda 500 kr att handla smarta prylar för! Du har blivit inbjuden till Tibber!

Här kommer en kod till

Hej! Jag använder Tibber, det digitala elbolaget som ger dig full kontroll och gör elräkningen lägre med smart teknik utan bindningstider och påslag. Testa du också så får vi båda 500 kr att handla smarta prylar för! Du har blivit inbjuden till Tibber!

Vill man bara ha koll på sin förbrukning så funkar också appen Greenely utan att behöva byta elbolag.

Jag gick med, också för grön el och hoppas man kan spara in lite på priset, har Vattenfall just nu och dom är dyrast i landet såg jag i natt…

Hur får men dom där 500:- och hur får man en sån där code?

Jag använd din code Esse :wink:

OT har du fått hubben än?

Nice! Yes den kom igår, har inte hunnit öppna!

1 gillning

Här är min tibberlänk: https://invite.tibber.com/7fe30b21
39kr/mån + el till spotpris är bland det billigare man hittar om man inte har väldigt låg förbrukning… är man dessutom intresserad av hemautomation har faktiskt tibbershoppen relativt bra priser, framförallt som tibberkund!

Klick me======>
Klick me======> Här är min Kod: [Du har blivit inbjuden till Tibber!] <====== Klick me
Klick me======>

Den som klickar och fullföljer bjuder jag på en fika med dopp nästa gång ni har vägarna förbi Nyköping!

Vilka av alla märken dom säljer för Smarta Hem funkar med Homekit och Genvägar, förutom Hue då?

Tar en evighet att gå igenom dom en och en.

Oh sk!t, fick en 500-ing av någon, Tackar :slight_smile:

En till inbjudan :blush:

Hej! Jag använder Tibber, det digitala elbolaget som ger dig full kontroll och gör elräkningen lägre med smart teknik utan bindningstider och påslag. Testa du också så får vi båda 500 kr att handla smarta prylar för! Du har blivit inbjuden till Tibber!

Varsågoda😊
Hej! Jag använder Tibber, det digitala elbolaget som ger dig full kontroll och gör elräkningen lägre med smart teknik utan bindningstider och påslag. Testa du också så får vi båda 500 kr att handla smarta prylar för! Du har blivit inbjuden till Tibber!