Stora polemiktråden (2019–2020)

I grunden är det väl dock FB som låter det ligga kvar, så då är ju de rassar.

Det är dock att dra det långt att kalla NI för rasse-sida för att de har läsare som är det.
Längst dragna formen av guilt-by-association.
Om det är allt “motståndarna” har att komma med får man nog gratulera Chang :slight_smile:

För övrigt skulle jag nog främst se sidan som systemkritisk då Chang är libertarian.

Du som förespråkar större öppenhet vad som får skrivas på internet kan väl knappast förespråka att Facebook skall ta bort det över huvudet på moderatorerna i gruppen.

Jag har aldrig fattat den typen av argumentation.

Guilt-by-association eller ej, det är något som utmärker brunhögern att skapa ett plattform för rasism med argumentet att man inte kan ta ansvar för vad sina läsare skriver.

Samtidigt som kritik mot den egna verksamheten eller mothugg mot det som “rätt” läsare skriver tas bort utan pardon.

Det är det jag menar med att det finns ingen större öppenhet eller mer tolerans mot olika åsikter, utan bara tolerans mot den egna åsikten.

1 gillning

Jag anser att Facebook får göra vad de vill då de är ett privat företag.

Jag skulle nog säga att det utmärker samtliga plattformar.
Man tar bort det som inte passar ens agenda.
Jag har dock ingen aning om hur NI sköter sin moderering, men antar att du har några former av bevis för att de tar bort NI-kritiska inlägg.

Finns det någon plattform som tolererar allas åsikter?

Jag pratar om alternativ-media generellt inte NI specifikt.

Det finns ingen plattform som tolererar allas åsikter, däremot finns det många som utger sig för att vara yttrandefrihetens riddare bara för att falla i samma fälla som alla andra - att definiera yttradenfrihet efter de egna gränserna.

Vilka då?
Flashback är den enda jag kan tänka mig och där får man väl ändå säga att det mesta frodas.

Läste Soros och blev glad :sweat_smile:

Varför skulle man bli glad för det? Viktor Orbán skulle bli glad, men andra…?

Varför blir man glad över att andra förlorar sin inkomst?

1 gillning

Man kan säga att jag har lite svårt för honom sedan han spekulerade mot den svenska kronan på 90-talet.

:joy:

Richard Herrey är inte nödvändigtvis den största populisten på Twitter men absolut den mest korkade.

1 gillning

Utöver då att det är lite moderiktigt korrekt att hata på honom om man är lite höger som du är :slight_smile:

Svar på @Esse inlägg om MP i tåg tråden

Visst fungerar politik att man måste ibland kompromissa och C har väl spelat sina kort lite bättre än L som har raderat sig själva.

Det är lite detta jag menar med MP som är historisk i att inte få igenom sin politik alls i en koalition

@Esse

Det finns ju en anledning till att MP även kallas förbudspartiet. Genom åren har de haft massvis av galna förslag och några av dem är:

  • Nybyggda hus ska ha vita tak.

  • Skafferier ska vara obligatoriska i nya hus.

  • Tobak ska bara säljas på recept.

  • Mobiltelefoner bör förbjudas i kollektivtrafiken.

  • Ta ifrån jägarna viltvården.

  • Förbud mot försäljning av kött.

  • Förbud mot motorsport.

  • Avskaffa ränta och inflation.

*Förbud mot gruppsex

*Nöjesflygande skall bli tråkigare

Listan kan göras hur lång som helst :slight_smile:

3 gillningar

Länka gärna till ovanstående förslag lagda i riksdagen.

Att ta ifrån jägarna viltvården är faktiskt inte en så dum idé. De flesta jägare skiter fullständigt i viltvården utan skjuter alltid den största oxen. Det vore bättre att bättre definierad kvot än x tjur, x kor och x kalvar istället och att den kvoten sätts av någon som har koll.

Avskaffa ränta och inflation måste ha lagts fram av stjärnan Mehmet Kaplan.

Ja pappa är jägare, de sköter det där med bravur, jaktlaget byn bredvid - galningar.

Han som jagar på min mark sköter det bra (annars hade han inte fått vara där). De runt omkring är så där. Särskilt de jägare som arrenderar jakten, de vill bara skjuta så mycket som möjligt.

Och hittade öven dessa :slightly_smiling_face: