Stora polemiktråden (2019–2020)

Håller helt med dig där, det finns faktiskt positiva nyheter kring Trump som media sällan lyfter fram då det antagligen inte genererar lika många klick. Dock svårt att blunda för det som skriver i artikeln :slight_smile:

1 gillning

Greppar du inte efter halmstrån här för att bevisa din tes? DN precis som andra tidningar följer pressetiska riktlinjer. Men de, precis som så många andra är inte utan fel.

Sanviken-grejen har de gjort avbön på både en och två gånger, särskilt journalisten som skrev den.

Det är fascinerande att personer gärna ställer extremt höga krav på DN, tidningen man hatar, samtidigt som det är lite “jag skiter om det är sant det är fördjävligt ändå” på de alternativmedia man gärna följer.

2 gillningar

Jag tänker mig att de som stör sig på att Trumps positiva sidor inte kommer fram sällan skulle säga det samma om Gudrun Schyman.

Nej så är det ju, allt har blivit så polariserat så det är skrämmande. Dock kan jag tycka det är synd, oavsett parti eller politiker, att klick slår högre än att förmedla en nyanserad bild. Men är man en lögnare och översittare av den kalibern som han har han ju sig själv att skylla till viss del.

Det största problemet med våra politiker är att de ser endast till nästa mandatperiod eller i bästa fall till nästa val. Finns ingen som vågar lägga längre planer. Allt handlar om kortsiktig popularitet och makthunger. Dock är de ovanligt samstämmiga nu under Corona

Så fula borde väl ges bort gratis :wink:

Fasen att Pride-rörelsen helt har kidnappat regnbågsfärgerna…rätt snyggt i många sammanhang men den rörelsen vill man inte förknippa sig med.

Jag vill.

4 gillningar

Jag tar ingen sida i det här, bara nyfiken på varför man inte vill förknippa sig med den? :thinking:

1 gillning

Jag vill inte bli förknippad med en antidemokratisk organisation som främjar fascistiska grupper, fyllda av våldsverkare som också står just för våld och hat. De tar inte avstånd från alla dessa former, som nazister, islamister och vänsterextremister. De tillåter i det läget heller inte alla att gå i paraden.

Pride ska stå för motsatsen men väljer att inte göra det.

3 gillningar
1 gillning

När du skriver att alla inte får vara med. Syftar du på Medborglig Samling och liknande grupper?

Men är det Pride-rörelsen eller mer specifikt Pride-organisationen du har hakat upp dig på?

Jag tycker inte organisationen ”har kidnappat” regnbågsfärgerna. Däremot har väl Pride-rörelsen kommit att förknippas så starkt med regnbågsfärgerna att det blir en signal att använde dem.

Jag använder gärna färgerna för egen del som ett liten signal om hopp om en bättre värld.

3 gillningar

Medborgerlig samling är, såvitt jag vet, det enda partiet i Sverige med en öppet homosexuell partiledare. Men det räckte tydligen inte för Stockholm Pride.

1 gillning

Han får säkert gå med som privatperson, precis som övriga individer i det här landet, oavsett sexuell läggning.

Det hade ju varit fruktansvärt om sexuell läggning gick före åsikter när det kommer till vilka organisationer som är välkomna. Det hade ju gjort att @zinned vanföreställelse va korrekta.

Pride borde vara ännu hårdare i de här sammanhangen, åt båda ideologiska hållen.

Jag anser att politisk inriktning inte bör ha någon betydelse så länge det handlar om demokratiskt valda partier som håller med om poängen som bör vara central för Pride, dvs allas lika värde. Så agerar dock inte Pride-organisationen utan de tillåter inte vissa medan de tillåter andra. Pride är numera en direkt odemokratisk politisk organisation, tyvärr.

Pride får väl sätta vilka regler de vill för deltagande. Du skulle ju inte gnällt om det var vänsterpartier som inte fick vara med tvärt om.

Allas lika värde! Är det något dom här partierna långt till höger står för?

“Jag tycker inte organisationen ”har kidnappat” regnbågsfärgerna. Däremot har väl Pride-rörelsen kommit att förknippas så starkt med regnbågsfärgerna att det blir en signal att använde dem.”

Detta är väl samma sak som att “kidnappa” dem? :slight_smile: Så fort någon ser regnbågsfärgerna i något sammanhang så ser de Pride. Ordvalet av mig är så klart färgat av att jag tycker att Pride-organisationen är bedrövlig.

Vad är det du menar är en vanföreställning?