Politisk debatt (2021–2022)

Jag är helt med på att sätta ett tak som passar sådana sparare du beskriver. Sådant får man förstås utreda noga först.

1 gillning

Tack, men det blir för tjötigt med alla motfrågor. De äro legio.

Det verkar som en rätt bekväm argumentationsteknik.

  1. Släng ut påståenden utan grund.
  2. Någon ber dig förtydliga - tex vad du menar eller ber om källor.
  3. Nervärda då motdebatören med något i stil med “Du förstår inte vad jag skriver”
  4. När det inte går hem säg att du inte orkar / vill svara på motfrågor.

Är det nu vi skall diskutera att hästar inte finns?

3 gillningar

Jag ber om ursäkt, felet är säkert mitt att jag inte gör mig förstådd! Det var inte menat som en nedvärdering.

Haha det är nog så att vi har diametralt olika världsbilder :slight_smile: Var ligger sanningen? Säker mitt i mellan :slight_smile:

1 gillning

8 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Svenskt skogsbruk

”Tjeckiens premiärminister Andrej Babis är en av landets rikaste personer. Han gick till val på att bekämpa skattebrott och korruption.” Han verkar i alla fall ha stor erfarenhet av det! :rofl:

2 gillningar

Två Nobelpris till fem karlar. Hittills. De är säkert värda det, grabbarna.

Äntligen uttalar sig SVT:s ansvarige utgivare om varför man inte publicerar namnet på den så kallade bombmannen. Jag antar att det kändes oundvikligt till slut.

Nåja, skatt på plastpåsar blev det i alla fall.

Skönt att slippa se dem slängda på gatan om inget annat.

Skatten på plastpåsar skadade väl ingen, man ändrade sitt mönster lite och använde påsarna flera gånger och det blev mindre skräp. En jättebra skatt tycker jag.

4 gillningar

Ja förstår inte alls hatet och raljeringen runt det. Det är väl oviljan att förändra NÅGONTING när det kommer till sin egna vardag. Varför skall vi överhuvudtaget tillverka plastsaker i onödan när det finns så många andra bra alternativ?

4 gillningar

Jag är absolut för förändring, så länge som det är till det bättre. Det som blir lite konstigt med just skatten på plastpåsar är när du köper två st bärkassar på Ica så kostar det lika mycket eller mer än en rulle med typ 25 påsar.
Men det fick mig att köpa flergångskasse att handla med och de billiga påsarna till sopor. Så +/- 0? :man_shrugging:t3:

Jag har inget emot skatt på plastpåsar. Men det är trist att de inte klarar av att genomföra en miljöåtgärd som verkligen hade betytt någonting. Var det någon som läste länken, eller triggades alla av min upplevda åsikt?

Mäh! Så måste det alltså ha varit... :roll_eyes:

Vad förväntar du dig för möjligheter till konstruktiv diskussion när du redan har förutfattade meningar om andra och gjort dig själv till martyr? Du väntade typ 20 minuter innan du tyckte att inga nya inlägg bekräftade din tes. Tycker det är generellt kul och stimulerande att skriva i den här tråden men inte på de här premisserna.

2 gillningar

Skulle väl säga att det enda som ändrats hemma är att istället för att använda plastkassarna som soppåsar är att jag numera köper soppåsar på rulle och har en gedigen samling av de billiga tygkassarna som Ica nu har i sitt sortiment liggandes hemma. Glömmer ofta att ta med när jag ska handla på vägen hem från jobb t.ex. och de kassarna hade ju inte behövt tillverkas om jag som innan hade köpt plastkassar och använt som soppåsar. Sen spelar skatten mig inte så stor roll.

Hej på dig, du också! :slight_smile:

Jag har en ihopvikt plastkasse i jack- eller kavajfickan. I alla jackor och kavajer. Det brukar funka! :smiley: