Politisk debatt (2021–2022)

3 gillningar

Borde inte vi här som majoriteten är KD sympatisörer kunna avsätta denna människa som verkligen inte borde leda ett parti med sina olika utspel. :joy:

2 gillningar

Exakt!

Såg detta från Alex Voronov som jag förstår är en tung liberal röst på liberal ledarsida:

Den klockade socialliberalen i landet.

Även Omar är ju en koranbrännare. Det var på det sättet han fick stanna i Sverige. Han är ju en stark förespråkare för yttrandefrihet och libeterian.
Han är ju en av medlemmarna i podden Sista Måltiden som är väl värd att lyssna på. Mycket intressanta diskussioner om religion, politik och annat.
Man får ha lite överseende med Chang Frick bara som fortfarande inte växt upp.

3 gillningar

30 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Will Smith och Oscarsgalan

Det hade förstört mycket.

Finns ingen ryggrad alls i det han gjorde. Han skrattade till en början sen tittade han på sin fru och såg att hon inte uppskattade skämtet. Först då kände han av någon anledning att han behövde göra som han gjorde.

Hade han haft ryggrad så hade han skött det snyggt och gått fram till Rock efter galan och sagt att han tyckte skämtet var lite väl lågt, utan att använda våld eller skapa en scen.

9 gillningar

Det hade varit riktigt problematiskt. Där Europa och västvärlden är nu, mardrömslikt.

Ska du läsa någonting i dag så är det det här.

2 gillningar

“Du kan inte ha en liberal demokrati där uttryck för en åsikt är olaglig, bara för att någon annan finner den stötande eller kränkande.”

  • Australiens Justitiekansler, George Brandis till, The Australian.

Det här bör alla fundera på som vill bo och verka i ett fritt och demokratiskt land. ALLA.

5 gillningar

Intressant.

Man kan få fram mycket med att välja rätt i statistik. Kan någon minnas vad som hände i landet i början av 90-talet?

Jag fick börja gå på Bolaget!

2 gillningar

Slut på Sovjet, kriget på balkan. Stor ökning av kriminella och vapen in till landet.

Vi hade ju bland annat Hells Angels och Bandidos. Sedan säger dom ju i reportaget att alkoholrelaterade dödligt våld nästan helt försvunnit.

Artiklar som den ovan dyker med jämna mellanrum upp. Och jag tror det är för att skifta fokus. Som gammal tidningsarbetare så litar jag inte mycket på journalister.

Det som var dödligt våld på den tiden är inte det längre på gund av numera bättre avancerad sjukvård som räddar fler.

2 gillningar

Kvällens måste läste står Niklas Aldén för som har skrivit en artikel åt Di. DEBATT: Debatt: Vad menar Elon Musk med yttrandefrihet?

1 gillning

Dagens läxläsning. John Skogman: Jag förväntas vara stolt - men i Sverige är ingen riktigt fri