Stora elbilstråden (2020–2022)

De hade sålt 600 000 nånting för första delen av 2022. I laddbara räknas även plug-in-hybrider in.

Ja, det är en drömvärld jag verkligen inte vill vara med om, att det ska krävas abonnemang för att ens kunna ladda. Däremot så skulle man ju kunna ha ett sådant abonemang men att det också finns andra lösningar och priser.

Jag tror tyvärr att ett pris överallt är kört, vi kommer få leva med olika typer av abonnemang och såna lösningar. Förhoppningsvis så blir Plug and Charge mer tillgängligt och man kan koppla abonnemang till bilen. Jag tror att flera av aktörerna som finns idag kommer försvinna, Northe förstår jag inte ens varför dom finns eller varför man skulle använda dom.

betala 100kr för ett laddkort eller 1kr extra per kwh..

Lätt jag tar 100kr i månaden.

eller hur liten avgift tänkte du?

Jag minns när jag bodde i NL. då hade Fastned att du fick hemma elpriset om du också signade fastned till din hemel.

Någon form av uppstyrning behövs. Tyvärr verkar marknaden inte klara detta på egen hand. Vilket är synd när man ganska nyligen börjat bygga ut laddnätverk och det finns gott om teknik och kunnande hur man skulle kunna få detta att fungera mycket smidigt.

Minns inte varför jag har Northe-appen, har nog aldrig använt den, men deras pris på Allego säger ju det mesta om att marknaden är sjuk.

Vad en sån summa skulle bli har jag ingen aning om, det behöver ju sättas i ett affärsperspektiv. Om 15 år så kanske 1kr är tillräckligt för att få en lönsamhet, idag tror jag det är orealistiskt.

nej vi pratar ju drömmar...

eller varför inte free charging som första teslorna hade... aaahh good times.

Minns när jag böt modelS till en som INTE hade free charging.... fan va sur jag blev

Då tolkar jag dig som att min kommentar om att tydligt visa vad det kostar är orealistiskt? DÅ anser jag ju att det är ett jätteproblem att det är otydligt vad det kostar, något som myndigheter behöver ta tag i, som @marges är inne på.

Som sagt, en diskussion där allting är gratis och alla flyter på rosa moln tycker jag är lite onödigt att fortsätta med..

nej superchargers var egentligen inte gratis utan du betalade €2400 engångsavgift.

Du kan komma hem till mig och ladda för halva priset :joy:

Tycker det är intressant om det hade varit kopplat till stundande elpris istället med tydlig skylt så som fossilpriser skyltas.
När det var som dyrast här nere i SE4 var det billigare med fossilt bränsle.

2 gillningar

Hehe.. tror jag kör hemma, 11 öre nu. :slight_smile:

2 gillningar

Kör tibber här med. Skönt att det äntligen är nere på billiga nivåer igen.

Verkligen. Inte kul ladda för 400kr för 21 mil.

30 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Stora elbilstråden

15 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Politisk debatt

3 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Politisk debatt