Elbilar (2023)

Jag kan stolt meddela att den enda anmärkningen på e-tronen när den skulle tillbaka nu var att bakdäcken behöver bytas men det räknade jag med efter två år.

1 gillning

Billigt och jävligt nice.

1 gillning

Hur kommer det sig att du inte kör Tesla förresten. Jag upplever en viss fäbless för Elon Musk från ditt håll nämligen :slight_smile:

Hehe. Det var denna jag fastnade för, tycker den är snyggast.

Men om 3år får vi se vad som finns.. känns svårt gå tillbaka till fossil bil..

Gllar ny teknik. Känns bra att inte behöva bränna olja för att ta mig fram. Sen är det en otroligt trevlig körupplevelse att ta sig fram utan en otto/diesel-motor och på el istället med dess fördelar. Sista punkten är väl den ekonomiska fördelen, trots att jag förnärvarande inte har möjlighet att ladda hemma.

Bor relativt energisnålt (så snålt det går iallafall i detta hus), med LLVP osv, källsorterar såklart.

När det kommer till elektronikprylar så ges dessa alltid bort till någon som behöver eller säljs.

Om tre år blir det mkt intressant!

1 gillning

Kommer inte finnas några problem med alternativ iallafall, men kanske leveranstider. :slight_smile:

1 gillning

Bangkok ligger 827 mil från Uppsala, där jag är, x2 (tur och retur) så borde bli omkring 2t då :slight_smile: Kostnaden dock...

Även om elbil är framtiden så är där många utmaningar

tråkiga med sådana artiklar är att men inte nämner att kobolt också används vid framställningen av bensin och diesel. fast då förbränns den medans i elbilsbatterier är den kvar och kan återvinnas.

6 gillningar

Tesla sänker priserna duktigt nu. Så pass mycket att konkurrenterna kan få problem, Model 3 med 100 TSEK och Model Y med 150 TSEK...
Kanske det finns lite nya elbilar på lager hos andra att tillgå snart...
Tesla chocksänker priserna - Recharge (mestmotor.se)
Tesla har dumpat priserna på Tesla Model 3 och Model Y med upp till 150 000 kr - Allt om Elbil

1 gillning

Kul för de som köpte strax innan sänkningen.

2 gillningar

Blev helt plötsligt svårt att rekommendera en annan bil än Tesla. En MY för 540 000kr, och med den höga standardutrustningen som Tesla erbjuder, så blir det tufft för andra märken. Snacka om att sätta press :slight_smile:

2 gillningar

.....Hej.

Om du bara beställt så får du prissänkningen som jag förstått det, men om den är levererad så är dte ju bajs också :frowning:

1 gillning

Om de håller prissättningen så lär ju hela marknaden målas om och andra tillverkare har inte mycket annat val än att sänka sina priser.

Kom förra veckan.
Aja, det är som det är.

1 gillning

Jag personligen gillar inte Tesla speciellt mycket. Så även om det är bra pris så vill jag ha annat märke.
2 Teslor i familjen räcker för oss.

EDIT: Det jag vill säga är att vill man blint ha en bra elbil, sure Tesla är bra.
Vill man absolut ha en BMW med BMW känsla....ja då tar man en BMW.

3 gillningar

Håller med, men MY för 540 TSEK är ganska oslagbart sett till konkurrenters priser nu. Kvarstår att se hur de justerar sina priser, för det kommer de att göra eftersom Teslas sänkning av priser gäller i många länder (om inte alla).

1 gillning