Stora elbilstråden (2020–2022)

Jag har inget emot elbilar men flera faktorer spelade in på valet av pluginhybrid.
Framförallt att vara beroende av boendeparkering (lång kötid till plats i vår BRF) där inte laddmöjlighet fanns (Gbg stad har det nu). Men även storleken på bil (barnvagn suger mycket utrymme). Sedan kör vi max 1000 mil om året.

Valet för mig var enkelt. Jag prioriterade bort en del krav bara för att kunna skaffa en elbil NU :grin:
Orkade helt enkelt inte vänta tills alla kryssrutor är bockade. Då har jag hellre två bilar och använder Bmw’n där elbilen inte klarar av det. :blush:

Denna skulle jag kunna tänka mig.

4 gillningar

Hur påverkar den växande elbilsmarknaden andrahandsmarknaden för fossilbilar? :thinking:

Ökade priser på begagnade fossilbilar.

1 gillning

På många sätt är ju Hybrider just hybrider och blir en dålig kompromiss av två fungerande system. Men i ibland blir det rätt. Jag körde Plugg in hybrid i två treårscykler. Under de 6 åren låg jag genomsnittligt på 1,8L/100 km.

2 gillningar

Tycker denna ser kompakt, sportig och fin ut, får lite Landrover Evoque-vibbar över bakpartiet. Okej räckvidd med stora packet och kanske ett bra pris givet att Renault inte direkt nosar på premiumsegmentet.

2 gillningar

Franska bilar och el… vad kan gå fel?

3 gillningar

Ja det får väl tiden och tester utvisa.

Renault Zoe har ju blivit en succé.

1 gillning

Förvisso, men det finns ju en historik med elfel hos just franska bilar. Säkert blivit bättre med åren men det är det man blev itutad som liten.

1 gillning

Den är fin att köra och prisvärd. Dock är den fransk och än har de inte lyckats lösa mitt problem med appstyrningen av AC/Värme. Får väl stå ut i två år till :wink:

1 gillning

Får rysningar när jag tänker på sikten bakåt🥶
Men designen är trevlig :+1:

1 gillning

Det ser bra ut, men du ser inte bra ut…

Lite taskigt, @Erik kanske är jättesnygg? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Haha…:sweat_smile:. Alltid svårt med ordlekar…:nerd_face:

Ps. Nu blev jag orolig att någon läser det så…:woozy_face:. Det ser bra ut, men man ser inte bra ut…
:sunglasses:

Varit arg och besviken i flera timmar för att du var så elak mot @Erik. :wink:

1 gillning

att @xms67 har börjat dömma folk på så sett efter hans fru varit bort en vecka… vad har vi att förvänta oss de kommande 3 veckorna?!

4 gillningar

Han har en poäng :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 gillningar

Haha man får lägga lägga betoningen på ut, inte på du :smiley: