Stora elbilstråden (2020–2022)

Vad säger bubblan om kinesiska MG zs ev.
Väldigt bra pris vid privatleasing. 1990:-/mån
Har kollat en del Youtube reviews och den verkar ju helt ok i förhållande till priset.

Inte hört talas om, kollade upp deras krocktestbetyg för arr kunna raljera lite om hur kassa de är, men där fick jag. Är inte så insatt i klassningarna men 5 stjärnor är ju bra:

Ser ganska trevlig ut och som du skriver, 2k är lågt.

Sååå, skulle ladda stressad och jävlig förra veckan på Circle K Vintrie - Audi-appen vägrade kicka igång laddaren. Ringde supporten men de kunde inte se något. Till slut fick jag starta genom att scanna QR-koden och betala pöbelpris på 8,5 kr / kWh.

Däremot stannade jag i Kristianstad i går och laddade galant, bredvid mig stod dock en person som frågade om hjälp. Fick visa hur han skulle scanna QR-koden, lägga in sina kortuppgifter och sedan koppla in handsken. Stationen säger tvärt om men antagligen så time:ar kontakten med bilen ut om man först gör det och sedan skall joxa med att få upp webbsidan, upp med kortet, slå in det och ja…

Ionity måste få ordning på sitt skit.

Jag har laddat gratis i en månad på InCharge i Gbg :shushing_face:

Var sjukt stressande att pipa BMW laddkortet… koppla in sladden… gå och dricka kaffe som jag inte fick dricka i lugn och ro för bilfan var färdig laddad för fort!!!

1 gillning

Gratis är gott! Ionity är inte gratis, och fungerar kasst :slight_smile: Två dubbla fel!

1 gillning

aldrig haft problem med dem

Men du är ju en Süpermänniska! Man måste kolla på lägstanivån, typ där vi andra är :slight_smile:

just fan… glömmer den detaljen varje gång

lex-Sonos….

stödladdning för att låtta på blåsan.
5c och regn… fint det här med göteborg

igen fick jag som ett djur pipa laddkortet… sedan stoppa i sladden…

omänskligt

Saknar du tesla :smile:

haåhaha…njaa nu ska vi ju inte överdriva

Du måste stannat i någon kranskommun? Inget regn i Gbg idag.

1 gillning

fake

Det var lite blött på marken i morse när jag hämtade självtest för covid. Men från himlen har det inte fallit någon under dagen :sunglasses:.
Vi har ju @Hakan_Ander och @ante som backar mig :stuck_out_tongue:

2 gillningar


Soligt och blåhimmel här.

1 gillning

Men är det vädret det hänger på för att komma till GBG. Nä! Då kan det vara. :sunglasses:

2 gillningar

Det fina vädret är bara grädde på moset. :slight_smile:

3 gillningar

är det gott med grädde på mos?