Stora elbilstråden (2020–2022)

Har ni bra tips på ladd-appar? För det finns väl.. :thinking::sweat_smile:

1 gillning

Du hinner nog hitta. :joy::joy::joy:

2 gillningar

Tyst nu med dig gubbe! :joy:

3 gillningar

Chargefinder och laddkartan

1 gillning

Det kan bli tufft på den Brittiska Silverstonebanan i så fall. Det är inte ovanligt att det regnar där :sweat_smile:

Det där fick jag på en Hyrbils ZOE... Var riktigt irriterande för Hertz ville få det till att jag hade haftsönder bilen.

3 gillningar

Det låter ju knäppt! Vad jag förstår så verkar det som att problemet kan lösas med en uppdatering av styrboxen i laddkretsen.

Förmodligen något sådant. Minns inte hur det gick för var några år sedan. Men jag hade självrisk reducering så fick väl betala den där $50 som man allt för ofta får göra för man fått ett stenskott någonstans. Hertz är överdrivet petiga på detta.

När tror ni motsvarande beslut tas i Sverige?

1 gillning

Inom 2 år. Volkswagen Passat i det här landet är ju en storsäljare.

Var och kollade in stor elbil i helgen.

Men också ganska liten :slight_smile:

3 gillningar

Körde igång en ny DC-laddare på kontoret, nu saknas bara min Polestar 2 att ansluta till laddaren.
En månad till av väntan…

9 gillningar

Kul att NIO är på väg till Sverige. Riktigt snygga bilar

2 gillningar

DC laddare på kontoret?. räcker inte 11kW eller åker ni mycket underdagen?

Tanken är att de som behöver ladda lite snabbare ska kunna använda denna laddare, till exempel besökare som stannar till, eller jag som hämtar min Polestar 2 den 6/9

2 gillningar

Snyggt! Alltid spännande att komma till besöksparkeringar för en timmes möte och sedan så är det 3,7 kWh-laddare liksom. Inte värt att "poppa" huven för det.

Grymt! Har du någon koll på vad den ksotar inkl. installation? Vilken maxeffekt har den?

1 gillning

Vad är det för effekt?

1 gillning
  • 0–22,5 kW, 24 kW (topp) / 60 A
  • Trefas upp till 22 kW / 32 A
  • Laddningsspänning: CCS: 150–920 V DC
    Terra DC laddbox | ABB
2 gillningar