Stora Corona-tråden (2020)

Mitt skägg växer fortfarande. :rofl::rofl::rofl:

Jävla tur du har då… mitt ser ut såhär:

Ja vi får se vad som händer… Frågan e om man vill ha ett paket fullt med corona… :rofl:

Min Hyperjuice sitter fast också.

Amerikaner har tydligen slutat handla just Corona men ölen då alltså :slightly_smiling_face:

1 gillning

Nu har dom uppdaterat. Antal sjuka i Sverige 12 - Tillfrisknande 0. Väldigt underligt statistik…

Kanske bättre vänta med sitt paket…?Läste nyligen att det var en från USA som fick viruset utan att ha rest eller haft kontakt med andra smittad. Hittar tyvärr inte länken.

Finns ju bättre vatten i kranen…

Dessbättre är inte allt man läser på internet sant.

2 gillningar

Hur kan personen veta att han inte träffat någon som är smittad?

Stora delar av befolkningen verkar tro att Corono-viruset förvandla en till en Zombie när det i själva verket är en mild förkylning för de flesta.

Stigmat är totalt.

1 gillning

Pressen gnider händerna iaf!

2 gillningar

Jag tar hellre coronaviruset än vinterkräksjuka.

5 gillningar

Alla dagar i veckan!

2 gillningar

Håller med dig om det
Hotet mot Sverige är inte viruset i sig utan att samhället kommer att stängas ned och företag kommer att få problem med att leverera eller beställa vilket kan dra oss ned i en lågkonjunktur. Corona är dock mycket mer smittsamt än en vanlig influensa och har mycket högre procentuell dödlighet.

På vilket sätt är det mer smittsamt? Nu kommer rapporter om att barn inte sprider coronaviruset i någon större utsträckning.

De rapporter jag har läst från seriösa forskare är att viruset i sin nuvarande form inte är speciellt mycket värre än influensan. Det som forskare däremot är rädda för är att den stora spridningen kan göra att viruset muterar sig till någon betydligt värre. Och då kan Corona bli ett problem.

Jag tar tvärtom.

Har ni haft båda så ni vet vilket som är värst? :rofl::rofl:

De siffror jag sett visar att det har något lägre dödlighet än den vanliga säsongsinfluensan.

Men framförallt att det är mycket svårt att jämföra då de flesta inte söker sig till doktor alls och blir friska oavsett.