Var har du fått denna info ifrån. Har bekanta som har fått betala 1600 kr.
Vill man betala för det så kan man såklart göra det, men verkar onödigt när det är gratis om man nu inte har panik.
Vad menar du men logistiken? Man kan testa sig överallt.
Om du ska resa så ska du betala står det enligt länken jag skickat.
Det som kostar pengar är om du ska ha läkarutlåtande giltigt för att resa, testet är gratis.
Man kan inte ha den ena och inte den andra.
Covid19 – Testning för reseintyg och friskintyg
Vi kan för närvarande inte erbjuda testning för reseintyg i Stockholm på grund av kapacitetsbrist på labb. Vi hoppas kunna erbjuda reseintyg inom kort igen.
Om du ska resa utomlands och behöver ett medicinskt intyg för resa kan du vända dig till oss. Vi hjälper dig då att utföra ett PCR test för intyg att du inte har covid-19, så kallat reseintyg eller friskintyg. Våra tester har hög kvalitet och uppfyller Folkhälsomyndighetens krav.
- Drop in - ingen tidsbokning krävs!
- Pris 1650kr
- Svar digitalt till dig
- Garanterat svar inom 72h (Oftast inom 48h)
- Signerade och stämplade av legitimerad läkare
- Du måste vara symtomfri för att testa dig - se annars covid-19 test vid symtom nedan
Trodde det var ett symptom på att man besöker Göteborg:
Nu skall vi inte vara sådana. Utan oss på västkusten hade ni inte haft fisk överhuvudtaget.
Bra tryck i vaccineringstakten i USA
Trodde COVID-19 var förbjudet i Ryssland precis som i Ukraina.
Självklart men det är väl inte bara dom skulle jag gissa…
Jag måste fråga:
Har sett flera på Teknikveckan som åker till stugor över jul och nyår. Hur går tänket där?. Är det: “det händer inte mig” tänket eller skiter man bara i direktiven som ges?
De är myndiga och väljer själva hur och om de vill utsätta sig för risken att få Corona.
Det som är lite “lattjo” i det hela är att det verkar som om Corona gillar kallare miljöer, tittar man på tex fotboll och hockey då har det visat sig att hockeyspelare är mer drabbade.
Rent generellt har jag lite svårt för hur folk bemöter andras val, folk blev upprörda när jag skulle gå ut och ta en öl, samma personer firar nyår med 8 andra personer som har sina egna liv. Jag möter då upp en polare som jag inte träffat på länge, blir serverad av en person, i lokalen är det som mest 2 andra gäster samtidigt. Personen som ska fira nyår träffar 8 personer, de personerna har inte suttit hemma och vägrat att gå ut, de har jobbat, de har handlat osv.
Vilken av de två har störst risk att få Corona? Den som går ut och tar en öl i en lokal där det knappt är något folk, eller de som väljer att fira nyår med 8 andra personer. Folk fokuserar så mycket på andras val och inte deras egna.
Jag hade faktiskt trott att skidorterna skulle vara stängda men det verkar bara som att det gäller after ski. Kan riktigt se folket trängas i de små stugorna på efterfesterna, blir intressant att se om det kommer att bli någon ökning av spridningen. Svårt att se många rättar sig efter “chefen” då han själv går och handlar i galleriorna och har inte ens vett att dölja sin nuna med en ansiktsmask.
Vi håller oss isolerade. Träffar inga vänner och skippar skidåkning mm.
Att utsätta sig för risken att få Corona är ju som du säger ett eget val men att sedan utsätta andra man möter för smittan är ju inte deras val. Man ser ju dagligen folk som inte ens anstränger sig det minsta i t e x affärer med att hålla avstånd. Det är ju svårt i många miljöer men att ställa sig intill någon vid ostdisken och smyga upp över axeln: Ursäkta kan du flytta dig lite jag ska bara ha den där osten är inte ok. Nu tror jag att vaccinet kommer att öka detta beteende då man invaggas i en falsk säkerhet.
Tyvärr kan vi inte göra så mycket åt folks beteende utan bara göra så gott man kan själva, det finns ju ingen enkel lösning på detta problem utan man får ju bara hoppas på det bästa.
Jag vill absolut inte låta skitnödig i detta.
Men påvägen upp till stugan stannade ni och åt?, tanka?, handla?.
Om någon blir sjuk i bland er i stugan?
Är det säkert nog åt våra ministrar så måste det väl vara säkert nog åt oss “dödliga”?
Förtydligande: jag är inte allvarlig.
Vi höll oss isolerade innan vi åkte för att undvika att bli smittade innan vi åkte. Och undvek folk på vägen upp också. Hade med mat. Behöver inte stanna för att tanka då en tank lugnt räcker. Stannade dock på några toaletter på vägen upp.
Om vi blir sjuka här är det egentligen ingen skillnad mot att bli sjuk hemma. Är ingen vanlig turist då jag har en gård häruppe.