Stolarna i Kia E-Niro

Jag var och testkörde en Kia E-niro idag. Fin bil och kul att köra.
Har egentligen bara en negativ sak att säga om bilen och det är att stolarna inte går att sänka särskilt mycket.
Jag är 195 cm och med stolen i botten fick jag knappt in handen horisontellt mellan taket och huvudet.
Både bilen jag provsatt och den jag provkörde hade elstolar. Är det någon som vet om det går att sänka de mekaniskt justerbara stolarna mera?

1 gillning

Jag skulle säga att det är samma. Provkörde den med elstolar men har den med mekaniska och tycker det är lika. Men bäst är nog att prova för jag med mina 183 märker ingen skillnad.

1 gillning

Problemet är att få tag på en e-niro utan elstolar för alla de hade inne var med elstolar.

Du skulle ha anordnat en meetup med @anon29666066 när han hade vägarna förbi.

1 gillning

Soltak kan ju påverka ovanifrån, om det var något testbilen hade. Vet inte om det är så på denna modell, men vet andra bilar som detta påverkar.

Yep, testade både med och utan soltak. Bilen med soltak fick jag sitta med huvudet på sniskan medan den utan soltak kunde jag få in handen mellan tak och huvud.
Provkörde den med soltak så det kan vara att det bidrog till gamnacken. Hur som helst så skulle det vara skönt med lite bättre huvudutrymme. :slightly_smiling_face: