Stil på skrivbordet med HiRise Pro

Från sajten:
image

Twelve South är ett företag med coolt namn och en produktportfölj med flertalet Applerelaterade produkter.

Vi har testat deras HiRise Pro som är ett ställ och förvaringsutrymme för våra iMac och Thunderbolt skärmar. HiRise Pro hjälper oss att få en ordentlig höjd på vår skärm. Apples skärmar kan endast vinklas upp och ner utan möjligheten till att justera höjden. HiRise Pro hjälper oss med det här samtidigt som vi får hjälp att städa upp på skrivbordet. För allt som oftast så står inte en iMac helt själv utan det ligger en del UBS-dockor, kablar och hårdiskar runt om kring foten på iMac.

HiRise Pro twelve south

HiRise är en metallåda som vi får bygga ihop själva. Vid första anblick kan det te sig komplicerat men när vi väl börjat montera ihop de olika delarna så faller allt på plats. I metallådan så har vi ett hyllplan som är justerbart. Det går att placera det i fyra olika höjder.

Så med HiRise har vi nu möjligheten att själva bestämma höjd på skärmen. För någon som mig som är 190 cm lång så vill jag gärna ha skärmen högt upp så att jag slipper vinkla upp den och få reflektionen från lampor runt om kring. Med HiRise så behöver jag inte ens använda översta nivån utan är nöjd någonstans i mittenläget. Har man en iMac så är det de två översta lägena som gäller. Men med Thunderbolt-skärm så går det att använda alla fyra lägena.

Ovandelen av HiRise är i läder och har en öppning där skärmens fot kommer upp. Framsidan är en magnetplatta med två olika sidor. Den ena i trä och den andra i metall. Vilken av de två sidorna som gör sig snygg som front står oss fritt att välja. Fronten har även springor för att få ett bättre luftflöde.

HiRise Pro twelve south

Luftflödet är viktigt då resten av metallådan agerar förvaring. I vårt fall förvaring av en Thunderbolt-docka, ett ljudkort och ett gäng SSD-diskar som alla är inkopplade. Det går att leda ut kablar både på framsidan och baksidan beroende på vad man har behov utav. Utrymmet är så pass stort att en Mac mini får plats inuti.

Designen är snygg. Men i en början så vänder man på huvudet två gånger när man ser sin dator. Den annars stilrena foten som tenderar att se stökig ut med alla kablar har förvandlats till något helt annat. Designen är radikalt annorlunda och efter några veckor med HiRise Pro så har den vuxit på oss. Ibland varierar vi oss genom att vända fronten från metall till trä och få en något mer timmerstugakänsla.

HiRise Pro twelve south

Använder det här hemma! Så nice att kunna stuva undan lite från skrivbordet!

1 gillning

Picture or it did not happen!

1 gillning

@DennisKlarin har fyllt det med Lego

@DennisKlarin har byggt den av Lego.

2 gillningar

Ser trevlig ut. Men det lär väl bli varmt om man stoppar in en Mini i den?

Den har en öppning upptill, perforerad både fram och bak så jag tror nog att den skulle klara en Mac mini.
Thunderbolt-dockan jag använder brukar bli ruskigt varm och det fungerar bra.

1 gillning