Starzplay lanseras i norden

Från sajten:
image

Starz som tillhör Lionsgate lanserar nu sin streamingtjänst i hela Norden och kanaler i både Viaplay och Apple TV.

Starz ligger bakom titlar så som ”Spartacus”, ”Outlander”, ”Black Sails” och ”Power”. Hela deras bibliotek kommer nu finnas tillgänglig här i Norden i deras app som innehåller alla deras originaltitlar men även mycket mer. Kommande originaltitlar som utlovats är “The Girl from Plainville” med Elle Fanning och ”Gaslit” med Julia Roberts och Sean Penn i huvudrollerna.

Starzplay-appen finns tillgänglig nu att ladda ned med en gratis prövotid som vid förlängning kostar 59 kronor i månaden. Om man istället är prenumerant hos Viaplay så kommer Starz att utöka Viaplays katalog med fler originalserier i en egen sektion, utan extra kostnad. Även Apple TV (generation 4 eller senare) kommer få en egen kanal för Starzplay i Apple TV-appen.

1 gillning

Ligger inte Starz i HBO eller Disney nu? Har för mig det är någon serie man ser en rosa Starz-logo när man startar.

Nej, den heter Star och är på Disney+.

Viaplay, som nämns i artikeln :slight_smile:

Ge det några år så finns inte många av de här tjänsterna kvar.

Det är lite förvirrande med både Stars och Starz…
Men som @Zop skriver lär förhoppningsvis flera av dessa tjänster gå ihop med ett namn eller slå ut varann.

En del serier som finns på Starz finns även på andra tjänster.

1 gillning

TOTALT ointresserant :grin:

1 gillning

Ja. Det krävs ju väldigt mycket idag för att hoppa på en ny tjänst.

Det krävs en måste-se-serie eller Tour de France.

2 gillningar

Men jag menar en längre period. Som hemma hos oss kör vi 4-5 som vi alltid har för vi tycker det är värt att betala löpande.

Jo, det förstår jag. Har 8 st löpande men då är jag intresserad av sport också.

1 gillning

Börjar bli för många TV stremingtjänster. Blir väl att nån får ge upp förr eller senare.