Star Wars: Ahsoka har premiär idag

Från sajten:

Idag har den nya Star Wars-serien premiär på Disney+ och vi kan nu se de två första avsnitten.

Dags för ännu en efterlängtad premiär för det inbitna Star Wars-fanet. Dem som fortfarande ser fram emot mer Star Wars och inte är mätta på denna franchise än.

I Ahsoka får vi följa den föredetta Jedi-krigaren Ahsoka Tano som spelas av Rosario Dawson. Ahsoka och Dawson har gjort besök i bland annat The Mandalorian som båda utspelar sig efter att Imperiet har fallit. Där blev hon en populär karaktär och får nu en helt egen serie.

För att fira premiären släpper också Disney en titta bakom kulisserna och lite snack med skådespelarna.

Via: YouTube.

1 gillning

Bra tips!

P.s, felstavat…. :wink:

Gillar man StarWars kommer man gilla denna, riktigt bra! :flying_saucer::woman_astronaut:

Bör man se klart Mandalorian först?

Nej, finns ingen koppling till Mandalorian mer än de är en liknande miljö. Inte i de två första avsnitten iallefall.

1 gillning

Faaaaast, jo. Karaktären Morgan dyker ju upp igen från Mando. Fast det är det lilla. Ashoka är ju mest en liveaction uppföljare till Rebels, så många karaktärer därifrån dyker upp och har relationer och motivationer som kan vara givande att ha koll på.

1 gillning

Nån mer som hoppade till när man såg Max, kaninen från spelet Sam & Max tecknad på väggen?

Jag har blivit gammal. Jag såg första filmen på en förhandsvisning på en SF-konferens i Stockholm när jag var 14 år. Hade aldrig hört talas om Star Wars (detta var på tiden innan internet). Det var en vändpunkt i mitt unga liv.

Men nu... har jag tappat suget. Lessnade efter 20 minuter - men ska ge det en ny chans.

Handlingen bryr jag mig om eller riktigt fattar, de goda vinner alltid ändå i slutet. Det är ju Disney... Däremot gillar jag att få vara i StarWars miljön, alla coola rymdskepp och lasersvärd är ett vapen med respekt.
Det är även kul att tekniken har fastnat i samma läge som runt 80 talet när de första filmerna kom, hur många blinkande knappar som helst som är helt omöjligt att förstå vad det gör. :nerd_face:

Stat Wars kändes speciellt när det var en trilogi för varje generation. Varje ny film var en händelse av magnitud. Jag gillar en hel del av vad Disney gör men med alla serier så har helt klart sagan blivit urvattnad något.

1 gillning

Tycker att droiderna har fått en mer framhävde roll i Ahsoka, säger kloka saker och de som åker med på utsidan i farkosterna är roliga och gör serien rolig och kul att titta på. Och är en karaktär gullig vet man att den alltid kommer att klara sig, det känns tryggt.

Zzzzzzzzz...

1 gillning

Yepp, så låter det när man svingar en lightsaber!

2 gillningar

Alla dessa spinoffs som i stort inte har något att göra med Star Wars gör att hela franchisen har blivit urvattnad och tråkig. Lägg där till tre rätt så mediokra filmer e. VII-IX,

SW är helt dött för mig nu. Sagt upp Disney+

2 gillningar

Fast det finns ju mer på Disney+ förutom Star Wars. :wink:

Även här har intresset svalnat som maten i en trasig frys. Alla dessa spinn off gör allt bara grått och meningslöst. Tillgång och efterfrågan...

1 gillning

Jo, men jag tycker att Disney inte haft något bra senaste året, så med kommande prishöjningar/lägre kvalitet och att allt annat blir dyrare, så åkte D+. Får se vad som händer med HBO framåt. Bara den och AppleTV+ kvar.

Hade jag inte haft tonåringar i hemmet så hade det troligen blivit samma två för mig. Marvel och Star Wars hade jag köpt på skiva. :grin:

1 gillning

Många bra serier på Disney+ eftersom de har FX. The Bear, Fleishman is in Trouble och The Old Man för att nämna några som jag inte vill vara utan.

1 gillning

Det är tack vare utbudet från FX/Hulu som vi har Disney+.

1 gillning