Star Trek

Jag tror du kommer gilla säsong 2 då, Pike är kung där! (Välkommen tillbaka till forumet :slight_smile: )

Woho!

Säsong 3 av Discovery drar igång 15 oktober.

2 gillningar

Om man ska se filmerna, vilken bör man börja med? Bör man se dem i ordning?

Jag har undrat exakt detsamma :slightly_smiling_face:
Väntar på svar från en riktig Trekkie

1 gillning

Om man verkligen ska nörda ner sig så ska man se filmerna och serierna i denna kronologiska ordning. Om man inte vill se serierna kan man plocka bort dom och se bara filmerna

3 gillningar

Men jag tycker det är att gå till överdrift men dom har räknat in att vissa serier går in i varandra tids och händelsemässigt.

1 gillning

Men detta skulle egentligen @Idalin från 99.se svara på för hon är en äkta Trekkie :slight_smile:

Star Trek Discovery är igång igen!

kändes mer som en action scifi möter drakar…

Kan inte bli bättre!

Men en del i veckan… blää!
Ungefär som serier Apple TV+…
No happy

nä…värdelöst

Har Star Trek någonsin varit bra?:sunglasses:

2 gillningar

Oh ja

Alltid föredragit Star Trek över den andra star-kopian.

You evil man!

(@Marcus_Attefors vi behöver en ny emoji, typ en hammare som man kan banka i huvudet på folk!)

Så nu vaknade du. Tänkte jag kastar in en liten brandfackla i denna trötta tråd. :heart_eyes:
Jag har aldrig fattat storheten med Star Trek.
Kollade faktiskt på Picard och den var bra dom första avsnitten tills det blev någon slags maskerad och det fallerade totalt. :joy:

Picard och även Discovery är lite annan typ av serier jämfört med Star Treks unga år.

The Next Generation är mest Star Trek, det är lite som Seinfelt i rymden, en serie om ingenting och ändå med en stor portion kärlek!

2 gillningar

Seinfeld i rymden. Rätt bra jämförelse ändå. Underligt nog blev jag aldrig något Seinfeld-fan.

Din lista där ser väl inte så tokig ut, jag såg dem i tidsordning, inklusive serierna som överlappar varann i omlott liksom. Det var inte dumt alls, kul att se karaktärerna hoppa in i andra serier och att man då kände till deras backstory. Numera hoppas jag bara in här och där och ser om vissa guldkorn.