Stänga av lämpligaste färdväg på Apple Watch

Varje gång jag sätter mig i bilen och ska köra till jobbet eller hem så plingar det till i klocka och visar lämpligaste färdväg. För mig på landsbygden är detta enbart överflödig information. Går detta att stänga av?

Låter som du har GPS-funktionen igång aktivit i Apple Kartor.

Nix. Bara vid användning. Detta har med Bluetooth att göra. När jag kommer in i bilen så vet den det och då aktiveras denna funktion automatiskt. Men det är ju inte ens säkert att jag ska köra hem eller till jobbet. Det plingar och durar till klockan och talar om att det är normal trafik för att komma hem. Är jag hemma tror den alltid att jag ska till jobbet.

Haha min telefon kör också dom trixen

1 gillning

Samma här så fort man hoppar in i bilen. Bara ignorerar dom.

1 gillning

Vilken applikation är det som gör detta ?
Har liknande erfarenheter från Google i telefonen.

Apples kartor

Samma här men inte varje gång jag sätter mig i bilen utan lite då och då.

1 gillning

Det är väl ett Siri-förslag. Stäng av i telefonens inställningar:

Inställningar > Siri och sökning > Siri-förslag / Förslag på låsskärmen. Detta stänger funktionen för alla appar.

Alternativt skrolla ner i app-listan och stäng av funktionen bara för Kartor eller Google Maps, beroende på vilken app som ger förslaget.

bild

2 gillningar

Ah, så är det säkert! Har stängt av det för kartor nu och får se hur det fungerar när jag tar bilen nästa gång.

Låter troligt. Upplever inte detta ”problem” med Apple kartor. Har dock stängt av det mesta som har med Siri att göra :wink:

Ett lysande och högst troligt förslag, jag testar också detta.

Det var lösningen. Tack!