StandBy i iOS 17

Hur mörkt går night stand at få till? Går det att dimma med så att man knappt kan se klockan?

Det verkar inte vara möjligt. Jag har letat men inte hittat något. Du kan ändra färg men det är allt (så vitt som jag vet)

Okej, tack! Alltid så svårt att hitta väckarklocka med skärm som inte lyser för starkt.

Jag har automatiken för ljusstyrka påslagen och min upplevelse är att det fungerar rätt bra. Personligen så upplever jag inte att det blir störande starkt (men givetvis så är vi alla olika)

1 gillning

In natt fungerade StandBy. Jag testade att manuell trycka på sidoknappen när jag satte den på laddning. Det som då hände var att StandBy slogs på, sedan kom låsskärmen tillbaka för att sedan växla till StanBy igen.

@mrTravolta Jag har som BlackSmp ljusstyrkan på automatisk och StandBy är väldigt svag då om det är mörkt.

1 gillning

Alright, tack!

2 gillningar

Undrar om en av konstigheterna med standby har med optimerad laddning att göra?

Slutar standby att vara aktivt när telefonen är fulladdad?

Det var en tanke som slog mig idag när jag vaknade och standby inte var igång trots att det var det tidigare i natt.

Jag har inte mycket som backar denna tanke mer än en förflugen känsla

Knepigt det här. Mot din tanke talar att den ibland är på hela natten. Jag har för första gången haft igång den två nätter i rad. Det jag gör är att jag trycker på sidoknappen när jag satt den på laddning som jag skrev om igår. Ikväll Alla ska jag inte trycka på knappen för att se vad som händer.

Det här tycks vara en funktion som man skall akta sig för med tanke på hur mycket den strular och engagerar folk :grin:

Tur man har en gammal klockradio med röda siffror, får hoppas att den håller länge :slightly_smiling_face:

2 gillningar

:slight_smile:

Vi är inte så många som är engagerade trots allt. Jag bryr om det mesta som man kan spekulera i så.... :slight_smile:

1 gillning

Ja, det är mest en förflugen tanke från en gammal felsökare. Men det är svårt att felsöka i blindo.

Hur som helst, jag ska kanske vara tyst i fortsättningen...

image

3 gillningar

Hur är det med risken för inbränning eller flyttar sig informationen då och då över skärmen

Den slocknar efter ett tag och tänds igen vid rörelse om du till exempel vaknar mitt i natten och vill se vad klockan är =)

Jag tror min är tänd hela tiden.

Jag har en känsla att jag också haft nätter när det varit always on...

Jag tror att man eventuellt ska gå över till focusmode ”sömn” för att den ska tona ner skärmen

Min är alltid på (valt i inställningarna för Standby) förutom när fokuset Sömn går igång. Då går den över i Nattläge. I inställningarna har jag valt att den skall skifta färg till röd ton samt att den skall väckas vid rörelse.

För mig fungerar det bra förutom i början när jag provade funktionen. Jag tyckte ljusstyrkan på natten var för hög. Problemet visade sig bero på att om jag någon gång ökat ljusstyrkan när det är kolsvart blir den inställningen det lägsta den automatiska justeringen av skärmens ljusstyrka går ned till när det är mörkt. Så här är det för mig hela tiden och inte enbart för Standby. Vill du ha den lägsta ljusstyrkan som går att få kan du gå in i ett helt mörkt rum och manuellt dra ned ljusstyrkan till minimum. Då kommer även ljusstyrkan för Standby kunna gå ned till lägsta. Utifrån det värdet ökas även ljusstyrkan i Standby om du t.ex. tänder sänglampan.

Efter att ha uppdaterat till senaste publika betan igår upptäckte jag att inställning för att väcka vid rörelse i nattläget ändrats till att inte väcka skärmen vid rörelse utan jag fick peta på skärmen för att se vad klockan var.

4 gillningar

Så funkar det för mig också

Igår när jag gick och la mig tryckte jag inte på sidoknappen just innan jag satte den på laddning. Då kickade inte StandBy igång.

Känns nästan som att det gått troll i din telefon :slight_smile:

(Jag har ibland problem men det fungerar oftast)

1 gillning