Stadsbyggarspelet Cities Skylines 2 kommer 2023

Från sajten:


Cities Skylines blev spelet som alla trodde att Simcity skulle bli året 2015.

Cities Skylines var tidiga med att använda sig av Steam Workshop där spelare kunde dela byggnader, parker och olika modifikationer med varandra. Många vackra kreationer skapades som till exempel den vackra staden Springwood City. Själv så har jag tillbringat allt för många timmar (248h) framför datorn med detta spel.

Redan i augusti 2021 släpptes Alpha-versionen men under 2023 kommer vi äntligen att kunna spela Cities Skylines 2. Paradox Interactive har släppt en trailer och vi vet i skrivande stund inte så mycket mer än det som sägs i trailern. Där utlovas att vi kommer kunna skapa och styra städer utan begränsningar, mer ekonomiska verktyg och under olika årstider.

Cities Skylines 2 släpps till Windows PC via Steam, Playstation 5 och Xbox Series S & X under 2023.

Källa:Paradox Interactive

Sånt här skulle jag kunna fastna i :blush:

Kan man spela det på en Surface 3 eller behovs en speldator?

1 gillning

Därför jag inte provat ettan. :rofl:
Kanske man ska prova. Tror inte det har så stora krav.

Najs. Fastnade i Cities Skylines när SimCity inte blev riktigt vad jag hade hoppats.

Vi vet inget om systemkraven just nu. Men i bästa fall har du en anledning till att köpa en speldator och/eller Xbox series S eller X alternativt PS5.
Dock kan man inte nyttja sig av Steam Workshop via konsol. Utan enbart DLC som Paradox släpper.

1 gillning

Just nu rear Steam ut det gamla spelet.

1 gillning

Cities skylines är riktigt bra, sägs att Paradox jobbar på ett spel som ska kunna konkurrera med Sims också.

Vi har skrivit om det här ”Life by You” utmanar ”The Sims”