de får dom säkert , står väl i de finstilta , tror inte dom skulle bryta mot lagen för de ..
Det är inte så att man raderar sitt AppleID för att man eventuellt tar en paus i en prenumeration. Ser inte vad kopplingen till GDPR skulle vara.
2-3 månader.
Jag har tagit paus tidigare utan att något försvann.
Jag är ju kund. Har ju massa Apple-enheter. En iPhone är ju inte gratis.
Betalar för icloud. Och hade också betalat för AM i 7+ år. Och hade tänkt komma tillbaka som kund. Det är inte så att jag snyltat på Apple.
Nu gick jag till Spotify istället. Där mina 7-8 år gamla listor väntade.
såklart de inte bryter mot någon lag. Men det finstilta är inte bra kundvård i min värld.
Hade räckt att de skickade ett mail två veckor före.
Ringde Apple support i samband med det. Inte ens de visste att listor kunde försvinna. Så finstilt behöver det inte vara.
Har skrivit i någon annan tråd att just det är mitt enda problem. Jag har inget principiellt problem med att Apple raderar spellistorna när man inte längre prenumererar på tjänsten men att dom inte har en tydlig policy på när det händer är väldigt svagt.
Hade varit rimligt med en möjlighet att göra backup samt en mejlpåminnelse. Som du säger, bara bra kundvård.
välkommen till verkligheten
Vad menar du? Verkligheten där alla andra företag kan lösa detta utom Apple?
Jag tänkte mest att Apple inte har intresse att lagra icke aktiva kunders spellistor när de ändå inte kan lyssna på de. En icloud backup hade ju varit optimalt när man har ett sånt konto. Men jag kanske inte är rätt person att uttala mig i detta som har AM men inga spellistor. Jag har aldrig förstått storheten med spellistor. Jag knappar in det jag vill lyssna på eller så kör jag random av någon musikstil.
att apple gör som dom vill såklart ! finns ju hur mycket som helst om detta bla på reddit, både när de gäller icloud och am, o dom ändrar sig inte för de ..