Spotify lanserar Spotify HiFi

Behövde Spotify ta bort massa låtar för att få plats med andra i högre kvalitet ? Rätt säker på att de här låtarna fanns kvar för 1-2 veckor sen

Att det händer beror ju inte bara på Spotify. Kan vara många anledningar. Rättigheter från producenter, låtskrivare, skivbolag mm. Ibland försvinner låtar och album och kommer sedan tillbaka.

1 gillning

Absolut inte! :triumph: :wink: :innocent:

Du har rätt , jag var nog lite ivrig. Kom på vilka låtar som faktist ligger där och när jag gick in på den artisten så hitta jag albumet och det vara bara att likea om låtarna, lite omständigt men inget farligt :slight_smile:

Discovery Mode sounds like a great deal, on the surface. Take a lower royalty rate, and you’ll get more plays. Even if you get more money in the short term, this seems like a bad thing for artists.

Spotify ligger redan i bottenskiktet av alla streamingtjänster när det gäller hur mycket man betalar artisterna och nu ska man gå ännu lägre. :confused:

2 gillningar

Bra podd idag om det jag efterfrågade…:clap::clap::clap:
Ping @Thor @Esse

2 gillningar

Fattar inte det där med så kallad HiFi o-trådat… hör ingen skillnad tex i bilen, medan det blir en jäkla skillnad när jag pluggar in iPhone för Apple Car dvs trådat. Bas och dynamiken blir 100ggr bättre.

Vi jobbar snabbt :wink:

Bubblan - snabbare än ljudet…:+1:

1 gillning

Kul!

1 gillning

95% av dessa kommer lyssna med sina Bluetooth-hörlurar och bara “Ja, jag tycker nog jag hör skillnad” :rofl:

8 gillningar

Nej, man kopplar ju in sina EarPods som man gått förbi utanför HiFi-klubben med.

1 gillning

75% rätt med airpods pro :nerd_face:

Det där ska jag testa sedan…:+1::smiley:

Körde igenom en undersökning via Spotify nu, den här frågan dök upp, kan ju kanske ses som en indikation på priset…

4 gillningar

Dags för Apple Music också:

Apple will announce a new high-fidelity audio streaming tier in the coming weeks at the same $9.99-per-user price point as its standard plan, label sources are telling us.

https://mgs.blog/apple-music-hifi-1c3a3710e0e5

3 gillningar

Intressant. Jag vill verkligen byta och detta kan bli knuffen.

2 gillningar

Hoppas att detta inte är låst till airpods Max. Körde en testperiod med deezers ”premium”. Upplevde stor skillnad på det och ”vanliga” kvaliteten.